عصر خودرو

سفر هیئت تجاری ۱۰۰ نفره وزیر اقتصاد ترکیه به ایران

عصر بازار- سید جلال ابراهیمی دبیر کل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه از مذاکرات جدید ایران و ترکیه برای برقراری تعرفه‌های جدید ترجیحی برای ۴۰۰ قلم کالا خبر داد.

سفر هیئت تجاری ۱۰۰ نفره وزیر اقتصاد ترکیه به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد ترکیه با همراهی 100 نفر از تجار، ‌بازرگانان و صنعت گران ترکیه در تاریخ هشتم جولای (‌17 تیر ماه) از طرف گروه TIM ترکیه به ایران سفر می‌کند.

    ‌در جریان این سفر قرار است وزیر اقتصاد ترکیه با محمدرضا نعمت زاده و طرف‌های ایرانی مذاکراتی داشته باشد که از جمله آن‌ها مباحث مربوط به تعرفه‌های جدید ترجیحی است که از هر طرف 200 قلم کالا که در مجموع 400 کالا خواهد شد قرار است به تعرفه‌های ترجیحی اضافه شود. موضوعات مربوط به مشکلات مرزی و ایجاد دروازه‌های جدید مرزی در این مذاکرات مد نظر خواهد بود.

    کمیسیون تجارت بین ایران و ترکیه بین وزرا تشکیل خواهد شد و مسائل فی مابین تجاری در چارچوب قراردادهای ترجیحی، مسائل تجاری، مشکلات مرزی و حمل و نقل و همچنین موارد مربوط به مشکلات بانکی مورد بررسی می شود.

    وی خاطرنشان کرد:‌ در جریان این سفر وزیر اقتصاد ترکیه 24 ساعت در ایران خواهد بود و بعد از آن هیات همراه وزیر با طرف‌های ایرانی در اتاق بازرگانی در مورد موضوعات مختلف تجاری گفت‌وگو خواهند کرد.

    برچسب ها