عصر خودرو

برقراری تعرفه‌های ترجیحی جدید میان ایران و ترکیه برای ۴۰۰ کالا

عصر بازار- دبیر کل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه از مذاکرات جدید ایران و ترکیه برای برقراری تعرفه‌های جدید ترجیحی برای ۴۰۰ قلم کالا خبر داد.

برقراری تعرفه‌های ترجیحی جدید میان ایران و ترکیه برای ۴۰۰ کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، سید جلال ابراهیمی اظهار کرد: وزیر اقتصاد ترکیه با همراهی 100 نفر از تجار، ‌بازرگانان و صنعتگران ترکیه در تاریخ هشتم جولای (‌17 تیر ماه) از طرف گروه TIM ترکیه به ایران سفر می‌کنند. 

    وی ادامه داد: ‌در جریان این سفر قرار است وزیر اقتصاد ترکیه با آقای نعمت زاده و طرف‌های ایرانی مذاکراتی داشته باشد که از جمله آن‌ها مباحث مربوط به تعرفه‌های جدید ترجیحی است که از هر طرف 200 قلم کالا که در مجموع 400 کالا خواهد شد قرار است به تعرفه‌های ترجیحی اضافه شود. 

    دبیر کل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به دیگر موضوعاتی که در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: از سوی دیگر موضوعات مربوط به مشکلات مرزی و ایجاد دروازه‌های جدید مرزی در این مذاکرات مد نظر خواهد بود.

    ابراهیمی افزود: همچنین‌ کمیسیون تجارت بین ایران و ترکیه بین وزار تشکیل خواهد شد و مسائل فی مابین تجاری در چارچوب قراردادهای ترجیحی، مسائل تجاری، مشکلات مرزی و حمل و نقل و همچنین موارد مربوط به مشکلات بانکی مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی اضافه کرد:‌ در جریان این سفر وزیر اقتصاد ترکیه 24 ساعت در ایران خواهد بود و بعد از آن هیات همراه وزیر با طرف‌های ایرانی در اتاق بازرگانی در مورد موضوعا مختلف تجاری به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

    برچسب ها