عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی سازی :

سهام ذوب آهن پس از بررسی مجدد، بار دیگر در فرابورس عرضه می شود

عصر بازار- مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سهام ذوب آهن به وکالت از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در فرابورس عرضه شد، گفت: این سهام پس از بررسی های مجدد کارشناسی بار دیگر به بازار سرمایه عرضه می شود.

سهام ذوب آهن پس از بررسی مجدد، بار دیگر در فرابورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'جعفر سبحانی' اظهار داشت: حدود 17 درصد از سهام ذوب آهن دهم تیرماه با قیمت پایه هر سهم 85 تومان از طریق فرابورس عرضه شد اما خریداری نداشت.
    وی افزود: از آنجا که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد قصد دارد با فروش این سهم، بخشی از بدهی خود به دولت را تسفیه کند، باید بار دیگر قیمت سهام عرضه شده کارشناسی شده و به فرابورس عرضه شود.
     16.75 درصد سهام ذوب آهن شامل بیش از 5 میلیارد و 556 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 850 ریال دهم تیرماه عرضه شد؛ کل مبلغ این واگذاری470 میلیارد تومان (چهار هزار و 722 میلیارد ریال) بود اما بازار سرمایه با قیمت پیشنهادی فروشنده همراه نشد و قیمت های پیشنهادی در محدود 750 ریال بود و از این رو این سهام که به شکل بلوکی عرضه شده بود، خریدار نداشت.
    صندوق بازنشستگی فولاد قصد داشت 20 درصد قیمت این سهام به طور نقدی و بقیه در اقساط سه ساله از خریدار دریافت کند.

    **لغو عرضه بلوک سهام شرکت نورد و لوله اهواز
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین از لغو عرضه بلوک 45.31 درصدی سهام شرکت نورد و لوله اهواز که قرار بود به صورت وکالتی در فرابورس انجام شود، خبر داد.
    این میزان سهام شامل یک میلیارد و 706 میلیون و 380 هزار و 135 سهم بود و فروشنده قصد داشت 25 درصد مبلغ را به صورت نقد و بقیه را قسطی در مدت 4 سال و به قیمت پایه هر سهم 715 ریال از طریق فرابورس واگذار کند.
    سبحانی، علت لغو این واگذاری را تصمیم فروشنده سهم اعلام کرد و گفت که احتمال دارد این عرضه پس از بررسی بیشتر بازار انجام شود.

    ** خروج شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مزایده امروز
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین به ایرنا اعلام کرد که سهامدار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مزایده سهم خود در مزایده امروز منصرف شده است.
    به گفته سبحانی قرار بود سهام این شرکت به وکالت از شرکت سرمایه گذاری سبوی قشم با قیمت پایه حدود 11 میلیارد تومان ( 107 میلیارد و 181 میلیون ریال) امروز روی میز مزایده سازمان خصوصی سازی قرار گیرد.

    برچسب ها