عصر خودرو

از سوی معاون اول رئیس جمهور؛

پرداخت تسهیلات ۹۰۰ میلیاردی خرید محصولات کشاورزی ابلاغ شد

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درباره اختصاص نه هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را ابلاغ کرد .

پرداخت تسهیلات ۹۰۰ میلیاردی خرید محصولات کشاورزی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، هیئت وزیران در جلسه 21/3/1396 به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (36) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393- تصویب کرد:

    1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (5) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی- مصوب 1368- مبلغ نه هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر9) ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

    2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.

    3- تضمین دولت نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نبوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی اقدام نماید.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور این مصوبه را به وزارت جهادکشاورزی- سازمان برنامه و بودجه کشور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است

    برچسب ها