عصر خودرو

آخرین گزارش شرکت بورس نشان می دهد:

یک سوم ارزش بازار بورس تهران در اختیار ۱۰ شرکت بزرگ

عصر بازار- اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس در گزارشی بزرگترین و کوچکترین شرکت های بورسی را معرفی کرد.

یک سوم ارزش بازار بورس تهران در اختیار ۱۰ شرکت بزرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بر اساس آخرین آمار معاونت بازار شرکت بورس ارزش بازار بورس تهران در پایان اردیبهشت ماه سال جاری سه هزار و 201 میلیارد ریال اعلام شده است که از این رقم نزدیک به هزار میلیارد متعلق به 10 شرکت بزرگ بورس است.

    به این ترتیب 10 شرکت بزرگ بورس ارزش بازاری بیش از 998 میلیارد ریال دارد.

    صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازاری به رقم 231 هزار و 600 میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را دارد و بزرگترین شرکت بورسی است.

    این شرکت آخرین پیش بینی سود را برای هر سهم 822 ریال اعلام کرده است. از نقاط ضعف این شرکت بزرگ بورسی پایین بودن سهام شناوری آزاد شرکت است. "فارس" با 50 میلیارد برگه سهم فقط 0.8 درصد سهام شناور آزاد دارد.

    ارتباطات سیار ایران با نماد "همراه" دومین شرکت بزرگ بورسی است . ارزش بازار این شرکت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 131هزار و 700 میلیارد ریال است.

    دومین شرکت بزرگ بورسی رکود دار بیشترین پیش بینی سود نیز هست. به این ترتیب که این نماد آخرین پیش بینی سود را به ازای هر سهم 7565 ریال اعلام کرده است که از همه شرکت ها حاضر بورسی بیشتر است.

    "همراه" با نسبت قیمت به درآمد 4.3 مرتبه در بازار فعال است. درصد شناوری این سهم نیز 3.6 درصد است.

    مخابرات ایران با نماد "اخابر" سومین سهم بزرگ بورسی است. ارزش بازار این نماد 116هزار و 520 میلیارد ریال است. مخابرات ایران آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم 469 ریال اعلام کرده است. این شرکت با نسبت قیمت به درآمد 4.14 مرتبه در بورس تهران فعال است .

    همچنین "اخابر" با وجود 60 میلیارد برگه سهم ، شناور آزاد 2.7 مرتبه را داراست.

    شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد "فولاد" و ارزش بازار 103 هزار و 275 میلیارد ریال چهارمین شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است. این شرکت با p/e معادل 5.4 مرتبه در بازار فعال است. همچنین آخرین پیش بینی سود این شرکت 253 ریال است. فولاد مبارکه 22.6 درصد سهام شناور آزاد را در بازار دارد.

    عنوان پنجمین شرکت بزرگ بورسی متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است. "فملی" با ارزش بازاری 92 هزار و 100 میلیارد ریالی در گروه شرکت های بزرگ بورس قرار دارد. ملی مس آخرین پیش بینی هر سهم را 205 ریال اعلام کرده است و با نسبت قیمت به درآمد 8.9 در بازار فعال است. "فملی " 24 درصد سهام شناور آزاد دارد.

    پتروشیمی جم با نماد "جم" دیگر شرکت بزرگ بورسی است که ارزش بازاری 90 هزار و 720 میلیارد ریالی دارد و آخرین پیش بینی سود این شرکت 1570 ریال است.

    نماد تاپیکو نیز در گروه شرکت های بزرگ بورس است. شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ارزش بازاری 81 هزار و 128 میلیارد ریالی و پیش بینی سود 290 ریالی هفتمین سهم بزرگ بورس است. p/e این نماد بزرگ بورسی 6.4 مرتبه است.

    سرمایه گذاری غدیر با ارزش بازاری 78هزار و 336 میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است که آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم 172 ریال اعلام کرده است.

    خدمات انفورماتیک نیز با ارزش بازاری 73 هزار و 83 میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ بورسی است که برای هر سهم 2293 ریال سود پیش بینی کرده است. "رانفور" با نسبت قیمت به درآمد 11.3 در بورس تهران فعال است.

    دهمین شرکت بزرگ بورس مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران است. مپنا بر اساس آخرین گزارش بورس تهران ارزش بازاری 72هزار و 610 میلیارد ریالی دارد . این شرکت آخرین پیش بینی سود را 527 ریال اعلام کرده است و با p/e معادل 13.7 مرتبه در بورس تهران فعال است.

    برچسب ها