عصر خودرو

در صورت تضمین بازگشت سرمایه؛

هند آماده سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری در میدان گازی فرزاد است

عصر بازار- یک شرکت هندی گفت: در صورتی که ایرانی ها بازگشت سرمایه معقول در میدان گازی فرزاد ب را تضمین کنند، خواهان سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری در این میدان هستیم.

هند آماده سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری در میدان گازی فرزاد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،یک کنسرسیوم هندی اعلام کرد در صورتیکه ایران بازگشت معقول سرمایه بر روی پروژه «فرزاد ب» را تضمین کند،  خواهان تخصیص 11 میلیارد دلار برای توسعه این میدان گازی و نیز احداث زیرساخت آن بمنظور صادرات سوخت از ایران هستیم. 

    در همین حال «نارندرا کومار ورما»، مدیر عامل واحد سرمایه گذاری های بین المللی شرکت «اویل اند نچرال گاز»، که بزرگترین شرکت اکتشاف نفت و گاز هند، «او ان جی سی»،  است گفت: پیشنهاد سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری بر روی میداز گازی فرزاد ب و نیز سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری برای احداث زیرساخت در ایران بمنظور صادرات گاز ال ان جی را به طرف ایرانی را در صورت تضمین بازگشت معقول سرمایه داده ایم.

    «ورما» تصریح کرد، خواهان بازگشت انتظار داریم بازگشت سرمایه ما در این میدان 18 درصد باشد؛ ضمن اینکه شرکت های هندی مشتاق خرید تمام گاز صادراتی از این پروژه هستند. 

    مدیر عامل واحد سرمایه گذاری های بین المللی شرکت «اویل اند نچرال گاز» گفت: بهترین پیشنهاد خود را به ایرانی ها داده ایم و اکنون این موضوع به آنها بستگی دارد که قبول یا آن را رد کنند و به مقامات ایرانی با صراحت کامل گفته ایم که بازگشت سرمایه اولیه برای ما لازم است.

    هند چهارمین خریدار بزرگ گاز ال ان جی جهان است و به دنبال فراهم کردن منابع گازی بیشتر برای برآورده کردن رشد تقاضای خود و نیز جایگزین کردن آن در صنعت هند است.

    ایران و هند از سال 2009 میلادی به دنبال انعقاد قرار داد توسعه میدان گازی فرزاد ب هستند که به دلیل عدم رسیدن به تفاهم با یکدیگر تا الان به تعویق افتاده است.

    برچسب ها