عصر خودرو

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار:

نمایشگاه‌های تخصصی بازار سرمایه، ابزار بی‌بدیل فرهنگ‌سازی

عصر بازار- مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توسعه بازار سرمایه به فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی جامعه نیاز دارد.

نمایشگاه‌های تخصصی بازار سرمایه، ابزار بی‌بدیل فرهنگ‌سازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، یاسر فلاح با تاکید بر اینکه یکی از مسیر های تحقق اقتصاد مقاومتی بازار سرمایه است، عنوان کرد: هدایت سرمایه به بورس از یک‌سو راه کم هزینه تامین مالی بنگاه‌های تولیدی محسوب می‌شود و از سوی دیگر افزایش تولید و اشتغال را همراه دارد. در واقع هنگامی که سرمایه‌های خرد و کلان را از طریق بازار سرمایه به سمت تولید سوق دهیم به بهترین شکل اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده‌ایم.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان اینکه دستیابی به اقتصاد مقاومتی، در سپهر بازار سرمایه محقق می‌شود، تاکید کرد: هدایت سرمایه به بورس هر دو کار ویژه افزایش تولید و اشتغال را تسهیل می‌کند، در نتیجه یکی از راه‌های مقاوم‌سازی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

    مشاور رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یکی از فرصت‌های اقتصادی پربازده است، اظهار کرد: آحاد جامعه با بازار پول و بانک آشنایی زیادی دارند اما اطلاعات آنها درباره بازار سرمایه کافی نیست به همین علت باید با فرهنگ‌سازی، میزان شناخت مردم به ویژه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را نسبت به این فرصت مهم اقتصادی افزایش دهیم.

    یاسر فلاح با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ابزار های فرهنگ‌سازی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است، بیان داشت: در دنیا اصناف مختلف با برگزاری نمایشگاه ‌های منظم از آخرین رویدادها و دستاوردهای صنعت با خبر می‌شوند و بازارهای پول و سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

    وی ضمن اشاره به نمایشگاه "بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری" در مشهد ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محور بازار سرمایه، زمینه خوبی برای آشنایی علاقه‌مندان به بورس و فرهنگ صحیح سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند و نمایشگاه دوم "بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری" می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

    مشاور رییس سازمان بورس یکی از مهمترین آثار اینگونه نمایشگاه‌ها را حضور و تشویق عموم مردم برای ورود به بازار سرمایه دانست و اضافه کرد: محصول برگزاری نمایشگاه تخصصی مانند"بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری" در شهر مقدس مشهد که یکی از قطب‌های تولید کشور محسوب می‌شود، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش آگاهی عمومی مخاطبان با آموزه های مالی است.

    فلاح با ذکر این نکته که در نمایشگاه"بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری" صنعت مالی کشور از جمله بازار سرمایه، بازار پول و بیمه می‌توانند خود را به مشتریان و ذی‌نفعان معرفی کنند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد شرکت‌های بورسی تمایل زیادی برای شرکت در چنین فضایی داشته باشند.

    وی برگزاری دور اول این نمایشگاه در مشهد را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: هر چند برگزاری این نمایشگاه در دوره اول با نقاط ضعفی همراه شد اما در مجموع باز خورد آن مثبت بود.

    مشاور رییس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد با اهتمام و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط استانی، دور دوم این نمایشگاه پر بارتر از گذشته برگزار شود و ادامه داد: 90 درصد اقتصاد خراسان رضوی در اختیار بخش‌خصوصی قرار دارد و مشهد نیز که امروز به یک قطب بزرگ اقتصادی تبدیل شده، مستعدترین شهر این استانبرای سرمایه گذاری محسوب می‌شود و به همین دلیل مسئولیت نهادهای مالی برای جذب سرمایه‌های اقشار مختلف جامعه و هدایت آن به سمت بازار سرمایه سنگین تر شده است.

    در پایان وی ضمن بیان اینکه در ایران بازار سرمایه به یکی از فرصت‌های پر بازده و شفاف سرمایه‌گذاری تبدیل شده، گفت:اصل مهم سرمایه گذاری در بورس نگاه بلندمدت است و باید توجه کرد که نمی‌توان در کوتاه‌مدت انتظار سود غیر منطقی از این فرصت مهم سرمایه‌گذاری داشت و بنابراین ضروری است سرمایه‌گذاران به افق بلندمدت نظاره کنند.

    مشاور رییس سازمان بورس افزود: فراگیری نگاه بلندمدت به بازار سرمایه به اشاعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهام داری نیاز دارد و یکی از ابزارهای بی‌بدیل تحقق این مهم، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از جمله عرصه گاه"بانک، بورس، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری" است.

    برچسب ها