عصر خودرو

مدیرعامل صنایع مس ایران:

تولید مس در ایران به ۴۰۰هزارتن خواهد رسید

عصر بازار- مدیرعامل صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته حدود ۷۱ هزار میلیارد ریال مس فروش داشت و با صادرات ۱.۲ میلیارد دلار جزو ۵ شرکت برتر بورس ایران است.

تولید مس در ایران به ۴۰۰هزارتن خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احمد مرادعلیزاده روز گذشته در آیین آغاز به کار پنجمین نمایشگاه معادن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی، تجهیزات وابسته و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در کرمان گفت: با طراحی توسعه پایدار و متوازن مسیر توسعه در این شرکت بیش از گذشته هموار می شود و تولید مس به 400 هزار تن خواهد رسید.

    وی بیان کرد: بیش از 85 درصد تجهیزات و قطعات برای نگهداری معادن مس کشور از داخل تأمین می شود 10 و درصد از این میزان از استان کرمان تهیه می شود.

    مرادعلیزاده اظهار کرد: از 7 هزار میلیارد ریال قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری معادن و صنایع تنها 22میلیون یورو معادل یکهزار میلیارد ریال از خارج خریداری شده و بیش از 85درصد این قطعات و تجهیزات از داخل کشور تأمین می شود .

    وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت ها در ایران به نوعی از بحران خارج شده و در مدار توسعه قرار گرفته اند.

    مرادعلیزاده عنوان کرد: شرکت مس در سال 92 همزمان با اعمال تحریمها علیه ایران معادل 9 هزار میلیارد ریال بدهی به بانکها داشت و آخرین تحریم در حوزه مس هم خرید و فروش مس از ایران و با ایران بود .

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با رکود جهانی که بر قیمت نفت و فلزات مس اثر گذاشته بود نیاز بود همه با تدابیر لازم و تفکرات ویژه شرایط کشور را در راستای توسعه تغییر دهند.

    وی گفت: در حوزه مس نیز با همت کارکنان و مسئولان، توسعه متوازن از نو طراحی شد و تولید مس در معادن سونگون، میدوک و سرچشمه در طول سه سال گذشته افزایش یافت و شرکت مس در مسیر هموار قرار گرفت.

    مرادعلیزاده تصریح کرد: در طول این سه سال با توسعه واحد تغلیظ در معادن سونگون و سرچشمه تولید مس افزایش یافت و از بحران عبور کردیم به طوریکه در سال گذشته با تولید بیش از 285هزار تن مس محتوا از معادن کشور بدهی های بانکی بیش از 2200 میلیارد دلار پرداخت شد.

    مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: با همکاری و انسجام مدیریتی دقیق، بر روی قیمت تمام شده مس کارشد به طوریکه قیمت تمام شده هر تن مس در سال 94 بیش از 4900 دلار بوده و این قیمت در پایان سال گذشته به 3800 دلار کاهش یافت.

    وی بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته حدود 71 هزار میلیارد ریال مس فروش داشت و با صادرات 1.2 میلیارد دلار جزو 5 شرکت برتر بورس ایران است.

    مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در استان کرمان معادن مس شهربابک و خاتون آباد با ایجاد آلودگی مشکلاتی ایجاد کرده بودند که تا پایان سال 98 این مشکل برطرف خواهد شد .

    وی با بیان اینکه شرکت مس جزو15 شرکت برتر در حوزه کاهش انرژی برق، آب و اصلاح سیستم آب در صنعت مس است افزود: با تولید اسید و ایجاد صنایع پایین دستی طی سه سال آینده، ایران به صنعت سبز تبدیل خواهد شد .

    برچسب ها