عصر خودرو

اسپوتنیک:

روسیه به دنبال گسترش نفوذ خود در بازار گاز اروپا

عصر بازار- معاون رئیس شرکت روسنفت روسیه اعلام کرد: تمام محدودیت صادرات گاز روسیه به اروپا لغو نخواهد شد، اما به دنبال فروش گاز به شرکت‌هایی هستیم که هنوز مشتری گاز روسیه نشده‌اند.

روسیه به دنبال گسترش نفوذ خود در بازار گاز اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ولادا روساکاوا معاون رئیس شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه اعلام کرد: انتظار نداریم تمام محدودیت‌های صادرات گاز به اروپا برای این شرکت لغو شوند، اما به دنبال فرصتی برای صادرات گاز به بازارهایی هستیم که هنوز از روسیه گاز وارد نمی کنند.

    در حال حاضر شرکت گازپروم روسیه، بزرگ‌ترین شرکت گازی جهان مسئولیت صادرات گاز روسیه به اروپا را برعهده دارد و عملا گازپروم تنها شرکت روس است که از سوی مقامات این کشور مجوز صادرات گاز به اروپا را دارد.

    روساکاوا تأکید کرد: با توجه به شرایط مالی پیچیده گازپروم به دنبال ضربه زدن به آن نیستیم. اول از اینکه گازپروم با تمام ظرفیت خود در حال صادرات گاز به اروپاست و عملاً فعالیت خود را به صادرات گاز به اروپا محدود کرده است، ثانیاً ما به دنبال ورود به بازارهایی هستیم که گازپروم در آنها حضور ندارد.

    وی معتقد است: در شرایط کنونی کمبود عرضه گاز توسط گازپروم می‌تواند به گسترش نفوذ آمریکا در بازار گاز اروپا منجر شود؛ چراکه واشنگتن به دنبال صادرات هرچه بیشتر گاز طبیعی مایع‌شده به اروپاست.

    در حال حاضر شرکت روسنفت و شرکت بازاریابی بی پی گاز مارکتینگ زیرمجموعه شرکت بریتیش پترولیوم توافقنامه همکاری صادرات گاز روسیه توسط روسنفت به اروپا را امضا کرده‌اند.

    برچسب ها