عصر خودرو

جمشید پژویان:

آینده روشنی برای قیمت ارز نخواهیم داشت

اقتصاد ایران همچنان متکی به نفت

عصر بازار- عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: با توجه به شرایط قیمت نفت و وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، تک نرخی کردن ارز کار بسیار دشواری است.

آینده روشنی برای قیمت ارز نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، جمشید پژویان اظهار داشت: دولت در ابتدا باید ساختار اقتصاد را اصلاح کند که اقتصاد به جای رفتن به سمت تجارت که این موضوع صدها سال است که اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد، تبدیل به یک اقتصاد تولیدی شود تا منابع را داشته باشد و بتواند اصلاحات دیگر را انجام دهد.

    وی افزود: اصلاحاتی که در واقع مهم هستند و به اصلاحات ساختاری کمک می‌کنند، یکی نظام مالیاتی و دیگری تامین اجتماعی است.

    عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی تصریح کرد: با توجه به شرایط قیمت نفت و وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، تکنرخی کردن ارز کار بسیار دشواری است.

    پژویان عنوان کرد: بیشتر نوساناتی که ایجاد می‌شود کار را دشوار می‌کند؛ وگرنه می‌توان با یک قیمت بالایی نزدیک بازار آزاد قیمت رسمی را اعلام کرد، اما نوساناتی که در قیمت نفت و درآمد کشور رخ می‌دهد، این کار را دشوار می‌کند.

    وی متذکر شد: با شرایط کنونی اقتصاد کشور که متاسفانه اقتصادی است که متکی به نفت است و بخش تولید و صنعت کاملا دور از یک کشور نه‌تنها توسعه‌یافته، بلکه حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه است، آینده روشنی برای بحث قیمت ارز نخواهیم داشت.

    برچسب ها