عصر خودرو

صادراتی نفتی و غیر نفتی منطقه ویژه پارس افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفتی و غیر نفتی کشور از منطقه ویژه اقتصادی پارس به خارج از کشور در بهار سال جاری از نظر وزنی افزایش اما از نظر دلاری کاهش یافت.

صادراتی نفتی و غیر نفتی منطقه ویژه پارس افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (PSEEZ) اعلام کرد که صادرات محموله های نفتی و غیرنفتی از این منطقه در سه ماهه ابتدایی سال 1396 افزایش یافته است.

    بر اساس آمار گمرک PSEEZ، مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی از این منطقه به خارج از کشور در سه ماهه ابتدایی سال با هفت درصد افزایش به هشت میلیون و 865 هزار تن رسیده است.

    در این مدت صادرات محصولات غیر نفتی نیز 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به چهار میلیون و 757 هزار تن رسید.

    با وجود افزایش وزنی صادرات نفتی و غیر نفتی از این منطقه، ارزش دلاری صادرات آن طی سه ماه نخست سال کاهش یافت.

    ارزش دلاری مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی PSEEZ در این مدت 16 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. ارزش دلاری صادرات محصولات غیرنفتی نیز با 23 درصد کاهش به دو میلیارد و 47 میلیون دلار رسید.

    برپایه این گزارش، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات صادراتی این منطقه است.

    برچسب ها