عصر خودرو

آغاز خصوصی سازی در کویت

عصر بازار- مسئولان وزارت امور اقتصادی کویت در راستای اجرای بزرگترین عملیات خصوصی سازی اقتصاد این کشور واگذاری بورس به بخش خصوصی را آغاز کردند.

آغاز خصوصی سازی در کویت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این اقدام در راستای کاهش وابستگی دولت کویت به صنایع نفتی انجام می شود تا این کشور بتواند از راه تکیه بر صنایع غیرنفتی کسری بودجه خود را جبران کند.
    بورس کویت از مهمترین نهادهای اقتصادی این کشور می باشد و چرخش مالی فعالیت های آن سالیانه به میلیاردها دلار می رسد.
    شورای عالی خصوصی سازی کویت نیز در نظر دارد نهادهای دولتی مهمی همچون وزارتخانه های ارتباطات، آب و برق، فرودگاه بین المللی کویت را به بخش خصوصی واگذار کند.
    این تصمیمات مهم دولت کویت به دلیل حیاتی بودن و حساسیت شدید تاسیسات نفتی و درآمدهای آن برای این کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و در حالی انجام می شود که دولت کویت بخش اعظم درآمدهای خود را با اقتصاد تک محصولی از راه فروش نفت به دست می آورد.
    کویت با اجرای این طرح ها از کارشناسان بخش خصوصی جهت کمک به تامین منابع مالی و افزایش تولید نفت خود به مرز چهارمیلیون و570 هزار بشکه در روز کمک می گیرد.
    دولت کویت قصد دارد با سرمایه گذاری 18میلیاردی دلاری دربخش صنایع نفتی با هدف تقویت حجم تولید و افزایش آن تا سال 2020 موقعیت خود در سازمان اوپک را تقویت کند.
    براساس آمار ارایه شده ازسوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد. دولت کویت در نظر دارد در سال های آینده بیش از115 میلیارد دلار درصنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.
    با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال 2022 میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.

    برچسب ها