عصر خودرو

تورم منطقه یورو بیش از انتظار کاهش یافت

عصر بازار- تورم منطقه یورو در ماه جون به علت افزایش بسیار کم قیمت‌های انرژی کاهش یافت اما مقدار این کاهش‌کم‌تر از آن چیزی بود که بازارها انتظار داشتند.

تورم منطقه یورو بیش از انتظار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، تورم منطقه یورو در ماه جون به علت افزایش بسیار کم قیمت‌های انرژی کاهش یافت اما مقدار این کاهش‌کم‌تر از آن چیزی بود که بازارها انتظار داشتند؛در عین حال شاخص اصلی رشد قیمت‌های بانک مرکزی اروپا از آنچه انتظار می‌رفت بیشتر شد.

    اداره آمار اتحادیه اروپا یورو استات تخمین زده بود که قیمت‌های مصرف‌کننده در 19 کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه جون 1.3 درصد در مبنای سال به سال افزایش یابد که این در ادامه روند کاهش تورم 1.4 درصدی  ماه می و 1.9 درصدی ماه آوریل اتفاق افتاد.

    اما نتیجه نظر سنجی انجام شده از اقتصاددانان توسط رویترز پیش‌بینی کرد که شیب کاهش تورم بیشتر است و به 1.2 درصد خواهد رسید. آن‌ها همچنین پیش‌بینی کردند که این تورم برای غذای فرآوری نشده و انرژی اتفاق نیافتد ( این دو مولفه معمولا به سختی قابل پیش‌بینی هستند) آنها پیش‌بینی کردند که تورم این مولفه‌ها مانند ماه می 1 درصد باشد.

    اما در واقع داده‌های یورواستات نشان داد شاخص اصلی تورم  (تورم بلند مدت با حذف آیتم غذا و انرژی) در ماه جون به 1.2 درصد افزایش یافته است.

    بانک مرکزی اروپا در نظر دارد که شاخص اصلی تورم را در میان مدت کم‌تر از 2 درصد اما نزدیک به آن نگه دارد؛به همین دلیل تاکنون میلیاردها یورو اوراق قرضه دولتی را از بازارهای ثانویه خریده است تا به اقتصاد پول تزریق کند و باعث سریع‌تر شدن رشد اقتصادی شود.

    برچسب ها