عصر خودرو

مدیرعامل بزرگترین خط آهن آمریکا؛

مواضع ترامپ درباره نفتا درست است

عصر بازار- رئیس بزرگ‌ترین خط آهن آمریکا گفت بر اساس صحبت‌هایی که با مقامات دولت ترامپ انجام داده مطمئن است که مذاکرات پیش‌رو، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بسیار موثرتری را نتیجه خواهد داد.

مواضع ترامپ درباره نفتا درست است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، رئیس بزرگ‌ترین خط آهن آمریکا(یونیون پاسیفیک) گفت که بر اساس صحبت‌هایی که با مقامات دولت ترامپ از جمله وزیر بازرگانی ویل‌بورراس انجام داده مطمئن است که مذاکرات پیش‌رو، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بسیار موثرتری را نتیجه خواهد داد.

    لنس‌فریتس‌ گفت: من تا حدود زیادی متقاعد شدم که دولت ترامپ در مورد تجارت معقولانه عمل می‌کند در حالی که سه ماه پیش نگرانی‌های زیادی در این مورد داشتم. من صحبت‌های خوبی با دولت داشتم و مطمئنم آنها در مذاکرات نفتا کار درستی را انجام خواهند داد.

    مذاکره مجدد درباره معاهده نفتا یکی از وعده‌های کلیدی کمپین انتخاباتی ترامپ بود او بارها این قرارداد تجاری را یک فاجعه توصیف کرد و گفت که این معاهده کارخانجات آمریکا را خالی کرده و مشاغل تولیدی با درآمد بالا را به مکزیک فرستاده است.

    ترامپ وعده کرده است که از مذاکرات پیش‌رو درباره نفتا استفاده کند تا کسری تجاری کالا با مکزیک و کانادا را که در سال گذشته بر اساس داده‌های اداره آمار آمریکا به ترتیب 63 میلیارد دلار و 11 میلیارد دلار بود، کاهش دهد.

    حدود 40 درصد حجم باربری یونیون‌پاسیفیک بر اساس تجارت بین‌الملل و حدود 12 درصد آن بر اساس تجارت مرزی با مکزیک است.

    فریدز گفت: مقامات دولت در گفتگوهایشان با ما در مورد اهدافشان کاملا شفاف بودند و از نظر ما اهداف آنها کاملا معقول به نظر می‌رسید.

    برچسب ها