عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

عرضه برق مصرف کنندگان بزرگ برای اولین بار در بورس

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی می‌گوید این بورس با وزارت نیرو بابت طرحی برای معاملات مستقیم مصرف‌کنندگان بزرگ برق مذاکراتی داشته و امروز اولین عرضه برق مصرف‌کنندگان بالای پنج مگاوات به صورت مستقیم روی تابلوی معاملات رفته است.

عرضه برق مصرف کنندگان بزرگ برای اولین بار در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سیدعلی حسینی درباره مذاکرات بورس انرژی و وزارت نیرو اظهار کرد: ما با وزارت نیرو بر سر عملیاتی شدن معاملات مستقیم مصرف‌کنندگان بزرگ برق، مذاکراتی را دنبال کردیم و در حال حاضر دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های این موضوع ابلاغ شده و امروز اولین عرضه برق بالای پنج مگاوات به صورت مستقیم بر روی تابلوی معاملات رفته است.

    وی درباره اقداماتی که بورس انرژی از زمان ریاست شاپور محمدی تاکنون انجام داده گفت: از زمانی که آقای محمدی رئیس سازمان بورس شده، ما روی نهادسازی و ابزارسازی در بورس انرژی کار کردیم و در این مورد با سازمان مذاکراتی داشته ایم.

    مدیر عامل بورس انرژی افزود: یکی از صحبت‌هایی که صورت گرفته، مربوط به راه‌اندازی صندوق پروژه انرژی روی برق است که کار این صندوق نهایی شده است. البته برای این صندوق‌ها باید در دستورالعمل پذیرش و آیین‌نامه‌های معاملات اصلاحاتی انجام می‌شد. این موارد در دستور کار هیئت مدیره سازمان بورس قرار گرفته است و به محض اینکه این موضوع تصویب شود و به ما آن را اعلام کنند، می‌توانیم این صندوق پروژه را عملیاتی کنیم.

    مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: همچنین بر سر قرارداد آتی نفت خام کمیته مشترک را با وزارت نفت باید تشخیص دهیم که در این مورد توافق اولیه انجام گرفته و منتظریم آنها نمایندگانشان را معرفی کنند. این کمیته قرار است روی قراردادهای آتی نفت خام کارهای امکان‌سنجی را انجام دهد.

    حسینی در پاسخ به اینکه در بورس انرژی روی چه محصولاتی اوراق سلف موازی منتشر شده، گفت: اوراق سلف موازی روی فرآورده‌های نفتی بر روی نفت کوره و بنزین ستاره خلیج فارس منتشر شده است. همچنین برای LPG پتروشیمی بندر امام هم پذیرش انجام شده اما آنها هنوز این کار را نهایی نکرده‌اند و به مرحله عرضه نرسیده است ولی شاید امسال عرضه شود. مبلغ اوراق سلفی که در این مورد منتشر خواهد شد، برای یک مرحله 400 میلیارد تومان است.

    برچسب ها