عصر خودرو

دلایل تغییر روند بازار سهام و پیش‌بینی آینده

عصر بازار: تداوم روند صعودی برای چند روز متوالی می‌تواند سرمایه‌گذاران و نقدینگی جدید را جذب بازار سرمایه کند و موج جدیدی از رشد را ایجاد کند. سرمایه‌گذارانی که از میزان ریسک‌پذیری کمتری نسبت به فعالان فعلی بازار برخورداند و در موج‌های دوم و سوم وارد بازار می‌شوند.

دلایل تغییر روند بازار سهام و پیش‌بینی آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی تصویب جزئیات طرح برجام توسط نمایندگان خانه ملت و تایید آن توسط شورای نگهبان، اکنون دولت به اطمینان قابل توجهی از برطرف شدن ریسک‌های سیاسی دست یافته است و قصد دارد فاز دوم برنامه خود را آغاز کند و با اجرای سیاست‌های انبساطی و تحریک سمت تقاضا کشور را از رکود خارج کند.

    در همین راستا روز گذشته شش سیاست جدید اقتصادی دولت در قالب بسته دوم خروج از رکود رونمایی شد. کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده بانکی، کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها از 13 به 10 درصد، کاهش نرخ سود تسهیلات بین بانکی از 29 به 26 درصد، افزایش تسهیلات بانکی برای خرید کالا و تحریک تقاضای مردم، تزریق 7.5 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی طی دو هفته آینده و تسریع در پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران برخی از سیاست‌های جدید دولت برای افزایش نقدینگی و تحریک تقاضا است که در بسته دیروز رونمایی شد.

    از طرف دیگر محمد جواد ظریف عنوان کرده از دوشنبه 27 مهرماه می‌توان روند اجرای برجام را آغاز نمود. همچنین خبرگزاری فرانسه از قول منابع آگاه غربی اعلام کرده اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) رسماً پایان تحریم‌های اقتصادی علیه تهران را اعلام خواهد کرد. اعلام امروز اتحادیه اروپا، مرحله انطباق 90 روزه برجام را تکمیل خواهد کرد. آمریکا نیز احتمالاً قرار است در همین روز پایان تحریم‌های ایران را اعلام کند.

    انتشار اخبار خوب سیاسی و از آن مهم‌تر زمزمه‌های ارائه بسته ضد رکودی باعث گردید بازار از اواخر هفته گذشته روند صعودی به خود گیرد و این روند در اولین روز هفته نیز با قدرت بیشتری ادامه یابد. با توجه به اعلام احتمالی پایان تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در روز یکشنبه و اثرات بسته ضد رکودی پیش‌بینی می‌شود روند صعودی در طول هفته جاری ادامه یابد.

    به گزارش اقتصادنیوز، انتظار می‌رود تا با اجرایی شدن بخشی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت همچون پرداخت اعتبارات عمرانی و نیز بازپرداخت بدهی دولت به پیمانکاران تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود و با توجه به افت قابل توجه ارزش سهام شرکت‌ها طی ماه‌های اخیر، شاهد انعکاس بهبود شرایط اقتصادی در بازار سرمایه باشیم. با توجه به رفع تحریم‌ها و همچنین ارائه بسته ضد رکود، گروه بانکی، پیمانکاری و خودرو از صنایع مستعد صعود در شرایط فعلی بازار هستند.

    تداوم روند صعودی برای چند روز متوالی می‌تواند سرمایه‌گذاران و نقدینگی جدید را جذب بازار سرمایه کند و موج جدیدی از رشد را ایجاد کند. سرمایه‌گذارانی که از میزان ریسک‌پذیری کمتری نسبت به فعالان فعلی بازار برخورداند و در موج‌های دوم و سوم وارد بازار می‌شوند.

    در روزها و هفته‌های آینده تقابل سرمایه‌گذاران جدید و فروشندگان بازار می‌تواند نقطه تعادل جدیدی را برای بازار رقم بزند. فروشندگانی که بعضا نه به خاطر تحلیل از وضعیت آینده بازار، بلکه به خاطر مشکلات نقدینگی سهام خود را به فروش می‌رسانند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها