عصر خودرو

موافقت شرکت نفت نیجریه با سرمایه‌گذاری مشترک ۷۰۰ میلیون دلاری

عصر بازار- شرکت نفت دولتی نیجریه با یک همکاری مشترک برای پوشش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار هزینه توسعه میدان‌های نفتی جدید در منطقه جنوبی دلتای نیجر موافقت کرد.

موافقت شرکت نفت نیجریه با سرمایه‌گذاری مشترک ۷۰۰ میلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد که با شرکت انرژی داخلی "نخستین اکتشاف و توسعه نفت" و شرکت خدمات نفتی بین‌المللی "شلمبرژه" برای توسعه میدان‌های آنیالا و مادو تحت مجوزهای معدن‌کاری نفت 83 و 85 توافق‌نامه سه‌جانبه داشته است.

    این کشور عضو اوپک در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری به منظور افزایش ذخایر نفت خام از 37.2 میلیارد بشکه ذخایر قطعی کنونی به 40 میلیارد بشکه تا سال 2020 است.

    شرکت ملی نفت نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت این توافق، شلمبرژه 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه این میدان‌ها که 193 میلیون بشکه نفت به ذخایر کنونی اضافه خواهند کرد، فراهم می‌کند.

    طبق اعلام این شرکت نفت دولتی، 800 میلیارد فوت مکعب گاز به ذخایر گاز قطعی نیجریه افزوده خواهد شد. نیجریه با 187 تریلیون فوت مکعب گاز، دارای نهمین ذخایر بزرگ گاز در جهان است.

    سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه اظهار کرد: از نظر تولید روزانه، میدان‌های آنیالا و مادو 5000 بشکه در روز نفت و 120 میلیون فوت مکعب گاز در روز تا سال 2019 بازده خواهند داشت.

    این شرکت نفت دولتی اعلام کرد که مجوزهای معدن‌کاری نفت 83 و 85 در آب‌های کم‌عمق در فاصله 40 کیلومتری ساحل قرار دارند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت نیجریه 60 درصد در این مجوزها سهم دارد در حالی که سهم شرکت نیجریه‌ای که اپراتور این جویت ونچر خواهد بود، 40 درصد است.

    برچسب ها