عصر خودرو

هزینه گزاف خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

عصر بازار- یک کارشناس موسسه بروگل اظهار داشت که احتمالا انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا باید پیش پرداختی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد یورو را به صورت یکجا پرداخت کند.

هزینه گزاف خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، زسولت داواس، کارشناس ارشد موسسه بروگل که یکی از مهمترین مراکز فکری بروکسل محسوب می شود، ضمن ارزیابی آخرین تحولات مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت) اظهار داشت: انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا؛ ممکن است پیش پرداختی به مبلغ 110 میلیارد یورو را به صورت یکجا پرداخت کند.

    بر اساس این گزارش، این کارشناس در این خصوص ادامه داد: مذاکرات رسمی در خصوص برگزیت هفته گذشته آغاز شد. برای تحقق خروج انگلستان در تاریخ 29 ماه می سال 2019 باید تمامی امور و مصوبات مربوط به برگزیت از سوی اتحادیه اروپا تا پایان سال 2018 به اتمام برسد.
    وی افزود: اگر روند مذاکرات برگزیت و مدت زمان عضویت انگلستان در اتحادیه بیشتر از موعد مقرر ادامه داشته باشد، مشکلاتی در بودجه اتحادیه اروپا پیش خواهد آمد.
    این کارشناس موسسه بروگل در این خصوص خاطرنشان ساخت: بودجه اتحادیه اروپا در مقاطع مالی 7 ساله آماده می شود. بودجه کنونی از 2014 تا 2020 با لحاظ عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا را پوشش می دهد. در صورت ادامه عضویت انگلستان در اتحادیه نیز دوره بعدی شامل 2021 تا 2027 خواهد بود. یکی از مهمترین موضوعات برگزیت نیز هزینه های خروج بوده است.
    داواس ادامه داد: یک متد برای محاسبه این هزینه خروج مشخص شده است. اکنون در حال محاسبه این هزینه ها هستیم. کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص این رقم هنوز سندی رسمی منتشر نکرده، ولی نحوه محاسبه این رقم را اعلام کرده است.
    وی گفت: لازم است در این روند میان پیش پرداخت و پرداخت خالص دراز مدت تفکیک قایل شویم. در این روند برخی بازپرداخت ها از سوی اتحادیه به انگستان نیز صورت خواهد گرفت. هزینه های آتی که باید اتحادیه اروپا برای انگلستان پرداخت می کرد و قرض هایی که انگلستان به سایر کشورهای عضو اتحادیه پرداخت کرده است هم موضوع این محاسبات است، ولی در صورت محاسبه همه این ها باز این رقم بسیار کمتر از مبلغ فوق خواهد شد.
    این کارشناس در ادامه بیان داشت: در محاسبات، میزان هزینه خروج انگلستان 25 تا 65 میلیارد یورو برآورد شده است، یعنی انگلستان از مبلغ 110 میلیارد یورو پیش پرداخت به اتحادیه، مبلغ وسیعی را بازپس خواهد گرفت. تحقق رقم بازپرداخت به ارزش 65 میلیارد یورو نیازمند تحقق فرضیه های متعددی است و به نظر واقعی بین 25 تا 40 میلیارد یورو خواهد بود.
    بر اساس این گزارش، انگلستان، با همه پرسی ای که در ماه ژوئن سال گذشته برگزار شد، تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفت. روند جدایی نیز مطابق ماده 50 پیمان لیسبون در 29 مارس آغاز شده بود. اتحادیه اروپا نیز با برگزاری اجلاس فوق العاده ای در تاریخ 29 آوریل اصول این مذاکرات را مشخص کرد.

    برچسب ها