عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

۲۰ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۰ هزار و ۱۵۸ قرارداد و ارزش ۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال رسید.

۲۰ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است که هفته گذشته با وجود افزایش نسبی تقاضا در بازار نقدی طلا ، سکه با ثبات همراه بود و قیمت‌ها تغییر چندانی پیدا نکرد.

    بازار جهانی طلا نیز روز جمعه تحت تاثیر افزایش بازده اوراق قرضه جهانی که به جذابیت سرمایه گذاری در فلزات ارزشمند لطمه زد، با کاهش روبرو شد و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 17 هزار و 875 قرارداد را به ارزش 2 هزار و 417 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاریبا یک هزار و 582 قرارداد به ارزش 208 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیرامسال جای گرفت؛ به طوری که با 431 قرارداد به ارزش 52 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید شهریور ماه نیز با 176 قرارداد به ارزش 22 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با 94 قرارداد به ارزش 12 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  4هزار و 975 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه 4 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند و تنها سررسید تیرماه روندی مثبت داشت، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 223 هزار تومان، افزایش 0.08درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 249 هزار تومان افت0.14 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و 281 هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت 0.25 درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و 316 هزار تومان معامله و با کاهش 0.02درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون 347 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.34درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها