عصر خودرو

یورو در راه سقوط

عصر بازار: گروه مالی کردیت سوییس که بهترین پیش‌بینی ارزی را در یک سال منتهی به ۳۰ ژوئن داشته است، انتظار دارد یورو هفته جاری در صورت اعلام تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا، ضعیف‌تر شود.

یورو در راه سقوط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در نشست 22 اکتبر که در مالت برگزار می‌شود، گسترش دامنه اجرای سیاست پولی آسان را اعلام کند.

    ارز واحد اروپایی هفته گذشته پس از اینکه تحت تاثیر گمانه‌زنی‌های فزاینده از به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا دو روز صعود کرد، متوقف شد.

    کردیت سوییس انتظار دارد دراگی به صورت لفظی زمینه را برای گسترش سیاست تسهیل مقداری پول فراهم کند اما توسعه این سیاست در نشست دسامبر بانک مرکزی اروپا تصویب خواهد شد.

    ارز مشترک 19 کشور اروپایی که در دو هفته قبل قوی ظاهر شده بود، روز جمعه در نیویورک تغییر چندانی نداشت و 1.1348 دلار معامله شد. یورو در برابر ین ژاپن هم 0.8 درصد کاهش یافت و 135.58 ین معامله شد.

    آمار تورم نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو 0.1 درصد در سپتامبر کاهش یافت و به کمتر از سقف مورد نظر بانک مرکزی اروپا رسید و انجام تدابیر محرک بیشتر را ضروری ساخت.

    یورو هفته گذشته به اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا واکنش نشان داد و نوسان پیدا کرد. این ارز 15 اکتبر پس از اینکه ایوالد نووتنی، عضو شورای اداری این بانک اظهار کرد تورم به هدف مورد نظر نرسیده است و بانک مرکزی باید اقدامات بیشتری انجام دهد، نزول کرد و 16 اکتبر پس از اینکه یکی دیگر از مقامات این بانک اظهار کرد انتظارات برای سیاست بانک مرکزی اروپا بسیار بالاست، صعود کرد.

    بانک مرکزی اروپا برنامه خرید ماهانه 60 میلیارد یورو اوراق قرضه را در مارس آغاز کرد و قرار است این برنامه حداقل تا سپتامبر سال 2016 ادامه پیدا کند اما شمار متعددی از مقامات این بانک بر این باورند که برای بالا بردن رشد تورم، ممکن است اجرای تدابیر بیشتر ضروری باشد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند تغییرات در برنامه 1.1 تریلیون یورویی (1.3 تریلیون دلاری) خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا پیش از هر گونه تطبیق با ابزارهای پولی مرسوم‌تر انجام خواهد گرفت.

    سیاستهای پولی بانک مرکزی و دورنماهای رشد متغیر در آمریکا و منطقه یورو بر یورو و دلار تاثیر می‌گذارند. انتظارات برای هزینه‌های استقراض بالاتر در آمریکا و سیاست پولی آسان‌تر در منطقه یورو موجب شد در نیمه دوم سال 2014 ارزش دلار در برابر یورو افزایش پیدا کند اما آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا و تردیدها نسبت به تمایل بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخهای بهره، از ماه مارس صعود دلار در برابر یورو را متوقف کرده است.

    نرخهای بهره بالاتر آمریکا با افزایش سود دارایی‌هایی که به دلار معامله می‌شوند، از ارزش این ارز پشتیبانی می‌کند در حالیکه پایین ماندن نرخهای بهره به نفع یورو خواهد بود.

    سرمایه‌گذاران به طور فزاینده پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی اروپا یا مدت اجرای برنامه خرید اوراق قرضه یا میزان‌ آن را در نشست هفته جاری یا نشست دسامبر افزایش خواهد داد. هر یک از این اقدامات بر ارزش ارز واحد اروپایی تاثیر خواهد گذاشت و باعث کاهش بیشتر آن می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها