عصر خودرو

موسسه آمار ترکیه اعلام کرد؛

کسری تجارت خارجی ترکیه به بیش از ۴۰ درصد رسید

عصر بازار- کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه می با ۴۳.۴ درصد، رقم ۷.۳ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

کسری تجارت خارجی ترکیه به بیش از ۴۰ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، موسسه آمار ترکیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، کسری تجارت خارجی ترکیه (میزان صادارت به واردات) در ماه می در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 43.4 درصد افزایش پیدا کرد.

    در همین حال کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه می 7 میلیارد و 300 میلیون دلار گزاش شده است که واردات به این کشور 21.7 درصد افزایش نشان می دهد و رقم 20 میلیارد و 900 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است؛ در حالیکه صادرات ترکیه در ماه می در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12.5 درصد روند صعودی به خود گرفته که رقم 13 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

    همچنین صادرات ترکیه در 5 ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 میلادی 9.5 درصد افزایش یافته که رقم 64 میلیارد و 300 میلیون دلار است و این رقم برای واردات ترکیه 11.2 درصد رشد نشان می دهد که مجموع آن به 89 میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده است.

    بر همین اساس، صادرات ترکیه در ماه می به اتحادیه اروپا 4.4 درصد افزایش یافته که رقم 6 میلیارد و 130 میلیون دلار را ازان خود کرده و آلمان مقصد اصلی صادرات ترکیه در ماه می به ارزش یک میلیارد و 240 میلیون دلار شناخته شد و بعد از آن کشورهای امارات متحده عربی، آمریکا و عراق هر کدام به ارزش 1.04 میلیارد دلار، 858 میلیون دلار و 831 میلیون دلار در رتبه دوم تا چهارم قرار گرفته اند. 

    البته بیشترین واردات به ترکیه در ماه می از چین به ارزش یک میلیارد و 930 میلیون دلار انجام گرفته و بعد از آن آلمان، روسیه و آمریکا هر کدام به ترتیب یک میلیارد و 820 میلیون دلار، یک میلیارد و 450 میلیون دلار و یک میلیارد و 160 میلیون دلار واردات به ترکیه داشته اند.

    برچسب ها