عصر خودرو

«عصربازار» بررسی کرد:

اغتشاش سهامداران «آکنتور» در انتظار پاسخ سازمان بورس

فرضیه سازمان یافته بودن تجمع مطرح است

عصر بازار- در حالی که صبح امروز سهامداران معترض در تالار حافظ اغتشاش کردند، عصر بازار در انتظار پاسخ مسئولان سازمان بورس در خصوص پرونده کنتور سازی و زمان به نتیجه رسیدن این معضل سهامداران است.

اغتشاش سهامداران «آکنتور» در انتظار پاسخ سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، صبح امروز عده ای از سهامداران معترض بورس، با اغتشاش در تالار حافظ خواهان پیگیری مطالبات خود از سازمان بورس و وزارت اقتصاد بودند.

    انگیزه اصلی این اغتشاش از سوی سهامداران کنتور سازی بود که اکنون حدود یک سال با بسته بودن سهام خود و بلوکه شدن دارایی مواجهند.

    اما در کنار مطالبات سهامداران کنتورسازی، انتقادات کلی به سازمان بورس مبنی بر نظارت بهتر، ابطال معاملاتی که بر اساس اطلاعات واهی انجام می شود و بازگشت رونق به بازار سرمایه نیز مطرح می شد.

    در این جریان، معترضین شعارهای تندی مانند «معاملات حرام، ابطال باید گردد» را نیز مطرح می کردند.

    در جریان این اتفاقات، پایگاه خبری عصر بازار در پیگیری از سازمان بورس و کمیته فقهی، خواهان پاسخگویی مسئولین به این مطالبات بود، اما تا کنون تنها یکی از معاونان سازمان بورس پاسخگو بوده و به سهامداران توصیه کرد که مطالبات خود را به صورت مکتوب به سمتا ارسال کنند.

    همچنین کمیته فقهی و اداره حقوقی سازمان بورس نیز قول مساعد داده اند که در اسرع وقت به «عصربازار» پاسخگو باشند.

    گفتنی است در یک سال گذشته، سهامداران کنتورسازی بارها تجمعات اعتراض آمیز در مقابل سازمان بورس و نمایشگاه بورس داشتند که هربار مسئولین سازمان قول مساعد برای پیگیری این پرونده را داده اند.

    همچنین شایعه ای در میان سهامداران مطرح است که این اغتشاش به صورت برنامه ریزی شده از سوی یکی از کارگزاری هایی است که سهم زیادی از سهام بلوکه شده کنتورسازی را دارد.

    برچسب ها