عصر خودرو

شروع هفته با سبزپوشی شاخص های منتخب کلید خورد

عصر بازار- شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۰ تیرماه ماه ۹۶ با افزایش ۹۵ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

شروع هفته با سبزپوشی شاخص های منتخب کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز تمامی شاخص های منتخب بورس تهران با رشد همراه بودند، بر اساس این گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 32 واحدی به رقم 26 هزار و 544 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 65 واحد رشد، عدد 17 هزار و 181 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص قیمت (هم وزن) 51 واحد افزایش داشت و به عدد 13 هزار و 249 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 158 همراه بود و به رقم  85هزار و 989 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با افزایش 97 واحدی به رقم 54 هزار و344 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با رشد 35 واحدی، عدد 176 هزار و 591  واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد کگل متعلق به  کانه های فلزی با 26  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در ثبت شاخص کل بورس داشت. پس از آن، نمادفولاد با 20 واحد، نماد رتاپ با 8  واحد، غبشهر 7 واحدو فاسمین 6 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی دو شرکت سرمایه گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب  با  7 و 6 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 229 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 415 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 130  نوبت داد و ستد بود.

    در اولین روز هفته جاری پس از پایان ماه رمضان شاهد افزایش دادوستدها و افزایش حجم معاملات بودیم  همچنین افزایش قیمت های جهانی فلزات اساسی طی هفته گذشته منجر به اقبال بازار به گروه های فلزی شد.

    در این میان نماد ارفع به دلیل فروش رفتن بلوک 5 درصدی در قیمت 254 تومان، صف خرید شد،اکثر نمادهای گروه فلزات در این روز رشد قیمتی داشتند، اما نماد ذوب در این روز هم در حوالی صفر منفی نوسان کرد.

    برچسب ها