عصر خودرو

قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد :

تورم خردادماه به ۱۰.۲ درصد رسید

عصر بازار- قائم مقام بانک مرکزی از افزایش تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد خبر داد و گفت: تورم دوازده ماهه منتهی به خردادماه امسال به ۱۰.۲ درصد رسید.

تورم خردادماه به ۱۰.۲ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اکبر کمیجانی در بیست و هفتمین همایش سیاستهای پولی و ارزی از رسیدن تورم خردادماه به 10.2 درصد خبر داد و گفت: انباشت بالای صورت گرفته حجم نقدینگی نشان دهنده پتانسیل بالای نرخ تورم به حالت قبلی است. 

    قائم مقام بانک مرکزی افزود: اگرچه تورم تک رقمی را در سراسر سال 95 شاهد بودیم، ولی در دیماه به حداقل رسید، ولی بعد از آن تورم دوازده ماهه به ترتیب تا خرداد به 10.2 رسیده است. 

    وی تصریح کرد: اگر به سیاستهای انضباط گرا تن نداده و مدیریت نسبی نرخ ارز را دنبال نکنیم، پتانسیل بالای رشد نقدینگی را در جامعه داریم که می تواند روند تورم را افزایش دهد و ما را دچار مشکلات جدی کند.

    کمیجانی گفت: به تازگی  شورای پول و اعتبار مصوبه داشته مبنی بر اینکه خودروسازان مجاز نخواهند بود که نرخ سود سه درصد به علاوه نرخ سود مصوب بانکی بالاتر پرداخت کنند و نرخ انصراف نیزباید اصلاح شود. بنابراین مجاز به پرداخت سود ماهانه هم نخواهند بود.

    وی افزود: اگر اینها به نرخ سود مصوب پایبند نباشند حتما با آنها برخورد خواهد شد. وزیر صنعت هم تعهد داده که این ساماندهی را انجام دهد، پس نگاه ما این است که بتوانیم با مجموعه اقداماتی که در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، در سال جاری شاهد شکستن این سد نرخ ها شویم و چسبندگی نرخ ها کاهش یابد و شاهد بازگشت به نرخ های مصوب بشویم و هماهنگی بین نرخ سود و تورم را برقرار کنیم.

    برچسب ها