عصر خودرو

اختلاف آلمان با آمریکا بر سر گاز روسیه!

عصر بازار- برلین اعلام کرد کسی نمی تواند ما را مجبور کند تا از خرید گاز روسیه صرف نظر کنیم و به جای آن از آمریکا گاز بخریم.

اختلاف آلمان با آمریکا بر سر گاز روسیه!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین ، آلمان اعلام کرده است با هر گونه طرح یا لایحه آمریکایی که هدف آن تحریم شرکت های اروپایی فعال در بخش انرژی روسیه است به شدت مخالفت خواهد کرد. برلین به واشنگتن مشکوک است که می خواهد با این گونه اقدامات، شرکت های اروپایی را از سرمایه گذاری در بخش انرژی و گاز روسیه باز دارد و آنها را تشویق کند که از آمریکا گاز خریداری کنند.

    زیگمار گابریئل، وزیر امور خارجه آلمان در همین باره گفت: ما بر این باوریم که تصویب هر گونه قانونی در آمریکا که به موجب آن اروپایی ها مجبور باشند از خرید گاز از روسیه صرف نظر کنند و به جای آن با قیمت به مراتب بالاتر از آمریکا گاز خریداری کنند برای ما اصلا قابل قبول نیست.

    رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه سخنان خود به تحریم های جدیدی که علیه روسیه در مجلس سنای آمریکا تصویب شده است اشاره کرد که بر اساس آن دولت آمریکا باید اولویت را به صادرات منابع انرژی خود بدهد تا این گونه بازار اشتغالزایی در خود آمریکا رونق گیرد و در همین راستا سیاست خارجی آمریکا نیز تقویت شود.

    برچسب ها