عصر خودرو

تداوم کاهش تولید نفت اوپک

عصر بازار- آمار ردیابی تانکرهای نفتی نشان می دهد که اعضای اوپک به افزایش تولید روی آورده اند و بار دیگر ذخیره‌سازی نفت بر روی دریا را در پیش گرفته اند.

تداوم کاهش تولید نفت اوپک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به دنبال کاهش جزئی صادرات نفت عربستان سعودی که در ماه آوریل و می اتفاق افتاد،آمار بدست آمده از ردیابی تانکرهای نفتی نشان می دهد که بارگیری نفت خام در ماه گذشته میلادی در حال بازگشتن به روند افزایشی خود است.

    این موضوع می توند مشکلاتی را برای بازار جهانی نفت ایجاد کند؛ یعنی اینکه کاهش تولید نفت اوپک در مقیاس بشکه، منجر به پر شدن مخازن تانکرهای نفتی بر روی آب شده است.

    در شش ماه نخست توافق کاهش تولید اوپک در سال جاری میلادی، صادرات نفت تقریبا با قوت به کار خود ادامه داد.

    در ماه آوریل ذخایر نفت ذخیره شده عربستان سعودی در تانکرهای نفتی این کشور در مقایسه با ماه اکتبر سال گذشته میلادی که معیار سطح تولید نفت کشورها است، به طرز معناداری کاهش پیدا کرد و خبر خوب اینکه صادرات نفت خام این کشور به آمریکا روند نزولی به خود گرفت.

    از طرف دیگر، آمار ردیابی تانکرهای نفتی نشان می دهد، یک ماه بعد از تمدید توافق کاهش تولید تا مارس سال 2018 میلادی، عربستان سعودی و برخی از کشورهای عضو اوپک به افزایش بارگیری نفت در تانکرها روی آورده اند.

    براین اساس، بارگیری نفت در ماه جاری میلادی در میان کشورهای امارات متحده عربی، عراق و آنگولا در حال افزایش است؛ ضمن اینکه نیجریه و لیبی هم به توان تولید نفت خود افزوده اند.

    بر پایه این گزارش، ذخایر نفت روی آب اوپکی ها هم در ماه جاری میلادی در حال افزایش است که این موضوع با روح توافق کاهش تولید و بهبود بهای نفت در تعارض است.

    در حال حاضر بسیاری از بشکه های نفتی روانه بازارهای آسیایی می شوند و عربستان سعودی با کاهش صادرات نفت خود به آمریکا تلاش دارد بازار را مدیریت کند.

    برچسب ها