عصر خودرو

مذاکراتی برای سرمایه گذاری توتال فرانسه در پتروشیمی ایران

عصر بازار- این روزها مذاکراتی به موازات نهایی شدن امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال، به منظور امضای قرارداد سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی در صنعت پتروشیمی ایران در حال انجام است.

مذاکراتی برای سرمایه گذاری توتال فرانسه در پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت توتال فرانسه که این روزها در همکاری نزدیک با شرکت ملی نفت ایران در حال نهایی کردن قرارداد فاز 11 پارس جنوبی است، به طور موازی مذاکراتی را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دارد.

    در پایان سال 94 شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت توتال فرانسه به منظور ساخت یک مجتمع پتروشیمی که با مشارکت بخش خصوصی ایران و این شرکت فرانسوی اجرا شود، یک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

    بر اساس توافق اولیه، این مجتمع پتروشیمی شامل یک واحد کراکر بخار (Steam-Cracker) در منطقه ساحلی با مقیاس جهانی و برپایه ترکیبی از خوراک اتان، نفتا، ال پی جی و دیگر خوراکهای مایع موجود خواهد بود. این مجتمع افزون بر واحد کراکر، واحدهای پایین دستی مربوطه را برای عرضه محصولات خود در بازارهای داخلی و بین المللی شامل خواهد شد.

    تبدیل این تفاهم نامه به قرارداد، که با گذشت حدود یک سال و نیم هنوز به مرحله امضای قرارداد نرسیده، بیشتر از آنچه زمان برای مطالعه و بررسی نیاز داشته باشد، به دلیل همراهی مدیران شرکت فرانسوی توتال با طرح های تحریمی امریکا علیه ایران به تأخیر افتاده است.

    با این وجود، این روزها مذاکراتی به موازات نهایی شدن امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال، به منظور امضای قرارداد سرمایه گذاری این شرکت فرانسوی در صنعت پتروشیمی ایران در حال انجام است و دیدارهای دو جانبه ای بین مدیران و کارشناسان این شرکت فرانسوی با مدیران و کارشناسان وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران انجام می شود.

    برچسب ها