عصر خودرو

صادرات نفت ایران به آسیا ۲ درصد کاهش یافت

عصر بازار- صادرات نفت ایران به ۴ مشتری عمده آسیایی اش در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به آسیا ۲ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، صادرات نفت ایران به 4 مشتری عمده آسیایی اش در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته و این اولین کاهش صادرات نفت ایران نسبت به سال گذشته از زمان لغو تحریم های غرب در ژانویه 2016 است.

    آمارهای دولتی و داده های رصد آمد و شد کشتی ها نشان می دهد که 4 مشتری عمده آسیایی نفت ایران (چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) در ماه می 1.60 میلیون بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده اند.

    ایران از توافق کاهش تولید که بر اساس آن مقرر شده میزان تولید اوپک روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش یابد معاف شده و این یک پیروزی برای ایران بوده که گفته قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار نفت در دوران تحریم ها را پس بگیرد.

    بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران ماه پیش گفت، میزان کل تولید نفت ایران بیش از 3.9 میلیون بشکه در روز است و انتظار می رود این رقم تا مارس 2018 به 4 میلیون بشکه برسد.

    یک منبع آگاه از صادرات نفت ایران گفت، صادرات نفت این کشور به کشورهای غربی در ماه می به بالاترین رقم از زمان لغو تحریم ها رسید.

    آمارهای منتشر شده از سوی وزارت تجارت ژاپن نشان می دهد که واردات نفت این کشور از ایران به دلیل فرا رسیدن فصل تعمیرات پالایشگاه ها کاهش یافته و به حدود نصف رسیده است.

    یک منبع مطلع از برنامه بارگیری تانکرهای ایران هم پیشتر گفته بود، صادرات نفت ایران که در ماه ژوئن به بالاترین رقم 3 ماه اخیر رسیده بود، در ماه جولای 7 درصد نسبت به ماه قبل کاهش خواهد داشت که عمدتا ناشی از کاهش صادرات به اروپا خواهد بود.

    برچسب ها