عصر خودرو

طی ۵ سال آینده؛

یک میلیون کارگر انگلیس را ترک می‌کنند

عصر بازار- بیش از یک میلیون کارگر خارجی آماده می‌شوند تا انگلستان را ترک کنند؛این مساله به ترس از این که این کشور با «فرار مغزها» ناشی از برگزیت روبرو شود افزوده است.

یک میلیون کارگر انگلیس را ترک می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در تحقیقی که توسط غول حسابداری دنیا، دلوییت، انجام شد 36 درصد کارگران غیر انگلیسی که در حال حاضر مشغول کار در انگلستان هستند گفته‌اند فکر می‌کنند تا 2022 این کشور را ترک می‌کنند در حالی که 26 درصد هم برنامه ریزی می‌کنند زودتر از این تاریخ تا 2020 از این کشور خارج شوند.

    این نشان‌دهنده وضعیت شغلی 1.2 میلیون نفر از 3.4 میلیون کارگر مهاجر در انگلستان است و به بحران شغلی شدیدی که این کشور در آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا با آن مواجه است اشاره دارد.

    ترس از فرار مغزها ناشی از برگزیت  با شروع بازگشت به وطن مهندسان افزایش یافته است؛ کارگران با مهارت بسیار بالا از کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر به خروج از انگلستان فکر می‌کنند و 47 درصد از آن‌ها مطمئنا ظرف 5 سال آینده از این کشور خارج می‌شوند.

    32 درصد از کارگران خارجی با مهارت بالا می‌گویند برای اینکه نظرشان را عوض کرده و در این کشور باقی بمانند، نیازمند شنیدن بیانیه ‌های مثبت‌تری از سوی دولت هستند که از ماندن آنها حمایت کند.

    برخی دیگر از این کارگران هم هزینه‌های کمتر زندگی و شرایط اولیه بهتر را برای بهبود توازن کار و زندگی خواستار شده اند.

    ترزا می، ‌نخست وزیر انگلستان پیش از این برخی برنامه‌های خود برای بهبود وضعیت کارگران اتحادیه اروپایی و حق ماندن در این کشور پس از برگزیت را مطرح کرده است.

    اما این پیشنهاد در گروی آن است که کارگران انگلیسی که در اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند هم امتیازاتی مشابه به دست آوردند؛  به این معنی است که اروپایی‌هایی که در انگلستان ساکنند همچنان در وضعیتی نامعیین به سر می برند.

    انگوس‌نولزپاتلر، نائب رئیس دلوییت، می‌گوید: در مواقعی که وضعیت نامعین باشد، کارگران ماهر زودتر از همه از کشور خارج خواهند شد. او اضافه کرد: شما نمی‌توانید از بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها انتظار داشته باشید که منتظر بمانند و چند سال در وضعیت نامعین زندگی کنند.

    برچسب ها