عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که سیگنال های ارسالی از سوی بانک های مرکزی مهم جهان نشان می دهد که دوران پول ارزان به سر آمده و این مسئله موجب افزایش بازدهی اوراق قرضه و آسیب دیدن بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود، قیمت فلز زرد دیروز کاهش یافت.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، هرچند قیمت طلا در نیمه نخست امسال رشدی 8 درصدی را تجربه کرده، اما بعد از شروعی قدرتمند در سه ماهه نخست سال، در سه ماهه دوم رشد آن متوقف شده و نسبت به پایان ماه مارس تفاوت چندانی نکرده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.31 درصد کاهش به 1241 دلار و 61 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت 0.28 درصد کاهش داشت و به 1242 دلار و 30 سنت رسید.

    قیمت طلا در ماه ژوئن کاهش 2 درصدی را تجربه کرد و در سه ماهه دوم سال شاهد افت 0.4 درصدی بود.

    اظهارات مقامات بانک های مرکزی حوزه یورو، انگلیس و کانادا در هفته گذشته نشان داد که برنامه های تسهیل کمی ای که از زمان بحران مالی جهانی توسط این بانک ها به اجرا گذاشته شده بود، احتمالا برچیده خواهد شد و این منجر به عادی سازی تدریجی نرخ های بهره خواهد گشت.

    این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست ماه ژوئن خود تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت.

    تورستن پروتل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «مهم ترین مسئله برای بازار طلا این است که ما شاهد انقباضی شدن سیاست پولی در آمریکا هستیم و با افزایش بیشتر نرخ بهره قیمت طلا کاهش یافته است.»

    وی افزود، هرچند بانک مرکزی اروپا همچنان نسبت به انقباضی کردن سیاست پولی محتاط است، اما گرایش کلی بیشتر به سمت انقباضی شدن سیاست هاست و «این برای بازار طلا خوب نیست.»

    برچسب ها