عصر خودرو

بر اساس مصوبه هیئت پذیرش بورس کالا؛

وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا کم شد

عصر بازار- وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا از فردا (یکشنبه، ۱۱ تیر ماه) پس از پایان روز معاملاتی، برابر با ۱۳میلیون ریال تعیین می‌شود.

وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا کم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا،  بر اساس مصوبه هیئت پذیرش بورس کالای ایران در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا و با توجه به کاهش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال در روزهای گذشته، از فردا پس از پایان روز معاملاتی وجه تضمین اولیه برابر با 13 میلیون هزار ریال و به همراه وجه تضمین اضافی در مجموع 16 میلیون ریال تعیین می شود.

    بر اساس این گزارش؛ قرارداد آتی، توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک دارایی در زمان معین در آینده و با قیمت مشخص است. به عبارت دیگر در بازار آتی، خرید و فروش دارایی پایه قرارداد براساس توافق نامه‌ای که به قرارداد استاندارد تبدیل شده است، صورت می‌گیرد که در آن به دارایی با مشخصات خاصی اشاره می‌شود.

    همچنین در بازارهای آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازارهای نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود؛ بنابراین در این بازارها بدون در نظر گرفتن اینکه فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قراردادها قابل خرید و فروش هستند.

    افزون بر این؛ برخلاف بازارهای نقد که پشتوانه آن تحویل دارایی است، بازارهای معاملات آتی مبتنی بر تسویه نقدی است و یکی از اهداف آن، خرید و فروش دارایی در آینده است.

    برچسب ها