عصر خودرو

با حضور صاحب نظران و مدیران بانکی کشور؛

بیست و هفتمین همایش سیاست های پولی و ارزی آغاز به کار کرد

عصر بازار- بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با محور «ثبات مالی، بستر رشد پایدار» و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز بکار کرد.

بیست و هفتمین همایش سیاست های پولی و ارزی آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این همایش دو روزه که مهمترین گردهمایی سالانه صاحب نظران پولی و بانکی به شمار می رود، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی سخنرانی می کنند.
    در نشست های تخصصی روز نخست قرار است «رفتار ترازنامه نظام بانکی در خلق نقدینگی، نرخ سود و متغیرهای کلان اقتصادی»، « ثبات مالی، تورم پایین و رشد اقتصادی» و «سیاست ارزی در راستای حفظ ثبات مالی و رشد اقتصادی» با حضور کارشناسان و مدیران بانکی و مسئولان بانک مرکزی بررسی شود.
    «سیاست های پولی و مالی و نقش آنها در ایجاد ثبات مالی» و «مدیریت تنگنای اعتباری و نقش بانک مرکزی» دو نشست دیگر تخصصی در روز نخست این همایش است.
    در روز دوم این همایش نیز موضوعاتی چون «ارتقای نظام نظارت بر بانک ها و اجرای کامل استاندارد بین المللی گزارشگری مالی IFRS»، «مطالبات غیرجاری، دارایی های منجمد و راهکارهای اصلاح ترازنامه بانک ها»، «سنجش شاخص های سلامت نظام بانکی» و « ارتقای نظام نظارت بر بانک ها» به بحث گذاشته می شود.
    معرفی و قدردانی از چهره های ماندگار نظام پولی کشور و ارایه 16 مقاله تخصصی از دیگر برنامه های بیست و هفتمین همایش سیاست های پولی و ارزی است.رییس پژوهشکده پولی و بانکی در افتتاحیه این همایش گفت: همانطور که جامعه به ثبات و امنیت دفاعی نیاز دارد به امنیت پولی نیز نیاز دارد.
    علی دیواندری با یادآوری درهم تنیدگی نظام مالی کشور با نظام اقتصادی اظهار داشت: تشخیص ریسک ها و نقاط آسیب پذیر در بازار بدهی، بازار سرمایه و بازار پولی تضمین کننده ثبات اقتصادی است و لذا بستر قانونی برای هماهنگی بازارها و هم افزایی آنها ضروری است.
    وی خواستار نگاه یکپارچه به نظام پولی کشور شد و گفت: در این نگاه باید روابط متقابل بخش مالی و بخش اقتصادی به خوبی تنظیم شود و به شکل جامع، منسجم و سیستمی تنظیم شده باشد.
    دیواندری خاطر نشان کرد که همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی همواره محملی برای رایزنی درباره نظام پولی کشور بوده است و از این رو در همایش امسال 16 مقاله تخصصی منتخب در نشست های تخصصی ارایه می شود.
    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: از میان 14 نامزد، 2 نفر از شخصیت های خدوم کشور به عنوان چهره های ماندگار نظام بانکی در همایش امسال تجلیل می شوند.
    دیواندری به دستور رییس جمهوری برای افزایش سرمایه برخی بانک های کشور در سال گذشته که در قالب بودجه سال 95 محقق شد، اشاره کرد و آن را گامی برای بهبود وضعیت بانک های مطرح کشور دانست.

    برچسب ها