عصر خودرو

پراخت تسهیلات ویژه گردشگری به سرمایه گذاران در صنعت توریسم

عصر بازار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال با تصویب دولت تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت توریسم و گردشگری در سطح کشور پرداخت می‌شود.

پراخت تسهیلات ویژه گردشگری به سرمایه گذاران در صنعت توریسم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی نیا در مراسم جشن «سپاس» ویژه الحاق روستای طبس  از شهرستان خوشاب به بخش مرکزی شهرستان اظهار کرد: این تسهیلات در راستای نوسازی و خرید تجهیزات مورد نیاز سرمایه گذاران برای رونق بخش کردشگری پرداخت می‌شود.

    وی ادمه داد: این وزارت از سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف در قالب طرح‌های معاف از مالیات، بسته های تشویقی، پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سبزوار ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و تجارت دارد که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.

    صالحی‌نیا عنوان کرد: سرمایه گذاران با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه گردشگری، در زمینه صنعت گردشگری در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: حدود 200 هزار واحد تقسیمات کشوری در سطح این کشور در انتظار تصمیم دولت برای ارتقا هستند.

    رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم سبزوار ارتقاء بخش ششتمد سبزوار به شهرستانی مستقل است که این موضوع در انتظار هیات دولت قرار دارد.

    وی با بیان اینکه از سال 92 پیگیری ها برای ارتقاء بخش ششتمد و الحاق سه روستای طبس، بازقند و افچنگ از شهرستان خوشاب به شهرستان سبزوار آغاز شده است، گفت: در سال 94 ارتقا بخش ششتمد در دستور کار مسئولان وزارت کشور قرار گرفت که تلاش ها برای تحقق این آرزوی مهم مردم منطقه ادامه دارد.

    وی افزود: روستای طبس به عنوان یک منطقه گردشگری مهم در غرب خراسان رضوی محسوب می‌شود و زمینه برای جذب سرمایه گذاران و اجرای طرح گردشگری فراهم است.

    حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در چهار چوب بودجه سال 96 حدود 15 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های عمرانی در روستاها اختصاص یافت.

    وی اظهار کرد: همچنین هشت درصد از درآمدهای کلان شهرهای بزرگ برای فعالیت های عمرانی به دهیاری ها و شهرداری شهرهای کوچک و محروم اختصاص یافت.

    مقصودی با بیان اینکه امسال 130 میلیارد ریال برای گاز رسانی به 23 روستای شهرستان سبزوار اختصاص یافت، گفت: همچنین با پیگیری های انجام گرفته مجوز گاز رسانی به 30 روستای شهرستان خوشاب با اختصاص 290میلیارد ریال اخذ شد که در انتظار دستور وزیر نفت و تعیین پیمانکار است.

    نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سبزوار و زعفرانیه از توابع بخش مرکزی سبزوار عنوان کرد: امسال 60 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و افزایش اقامتگاه های بوم گردی به این شهرستان اختصاص یافت.

    احمد برادران، فرماندار ویژه سبزوار و معاون استاندار خراسان رضوی نیز گفت: توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و کم برخوردار در سه سال گذشته کم نطیر است.

    احمد برادران با بیان اینکه امروز 48 روستا بالای 100 خانوار در منطقه سبزوار از نعمت گاز بهره مند هستند، افزود: با تلاش مسئولان و مردم امروز 108 روستای شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

    وی ادامه داد: همچنین 220 روستای شهرستان شامل از روستاهای بالای 20 و 10 خانوار درر شهرستان سبزوار از نعمت برق بهره مند شده اند.

    فرماندار سبزوار گفت: حدود 85 درصد از جمعیت روستایی شهرستان از نعمت راه آسفالته بهره مند هستند و طی سه سال گذشته در مجموع 232 کیلومتر راه روستایی در سبزوار مرمت، بهسازی و آسفالت شده است.

    برادران با اشاره به اینکه حدود 72هزار نفر از افراد فاقد دفترچه بیمه در این شهرستان در سه سال گذشته شناسایی و از دفترچه بیمه بهره مند شدند، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و اجرای طرح های بازآفرینی بخش مهمی از محلات حاشیه نشین شهر سبزوار از نعمت خدمات عمومی بهره مند شدند.

    برچسب ها