عصر خودرو

وزیر صنعت عنوان کرد:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده کاشی در جهان

عصر بازار- نعمت زاده در حاشیه نمایشگاه بین المللی کاشی،سرامیک با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده کاشی در جهان است گفت: مهمترین مشکل این صنعت توسعه بازار است و باید بازاریابی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده کاشی در جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بیست و چهارمین نمایشگاه کاشی و سرامیک صبح امروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

    در این نمایشگاه 170 شرکت و واحد صنعتی داخلی و بیش از ٤۰ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا،اسپانیا،چین،آمریکا،آلمان و بلژیک جدیدترین تولیدات و توانمندی های خود را ارائه می دهند.

    شناسایی بازارهای جدید صادراتی و افزایش صادرات، معرفی ظرفیت های بالقوه این بخش صنعتی، ایجاد زمینه اشتغال و آشنایی با نوآوری های و ایجاد فضای رقابتی سالم از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.


    بر اساس این گزارش محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در حاشیه این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت:کاشی و سرامیک،  صنعتی قدیمی در ایران است که جزو اولویت های صنعتی کشور بوده و بیشتر مواد اولیه آن از داخل تامین می شود.

    وی افزود:این صنعت آمیزه ای از هنر،صنعت،تکنولوژی و انرژی است و برخی مواد افزودنی و ماشین آلات و تجهیزات آن از خارج تامین می شود و ظرفیت های داخلی نیز قابل توجه است.

    نعمت زاده با بیان اینکه ایران جزو 10کشور برتر تولیدکننده و صادرکننده در صنعت کاشی و سرامیک است اظهار داشت: تلاش می کنیم تا به رتبه ٥ تولید و صادرات در جهان دست پیدا کنیم و در سالهای اخیر به دلیل رکود در منطقه، صادرات با مشکلاتی روبرو بوده است.

    وزیر صنعت تصریح کرد:میزان صادرات کاشی و سرامیک اکنون حدود 350 میلیون دلار است که ظرفیت ها برای دو برابر کردن این میزان وجود دارد و یک هدف گذاری بلند مدت یک میلیارد دلاری نیز صورت گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه تولیدات ایرانی دارای ظرافت،کیفیت و زیبایی قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است بیان کرد: 20 کشور جزو بازارهای هدف صنعت کاشی هستند و بازار اروپای غربی یکی از آن ها محسوب می شود.

    نعمت زاده در پایان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت تولید 700 میلیون متر مربعی در کشور،مهمترین مشکل این صنعت توسعه بازار است که اکنون صادرات به کشورهای همسایه معطوف شده که باید بازاریابی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

    برچسب ها