عصر خودرو

رشد چشمگیر صادرات نفت ایران پس از افت ۷درصدی ماه جاری میلادی

عصر بازار-صادرات نفت ایران در ماه جولای نسبت به قبل کاهشی ۷ درصدی را تجربه خواهد کرد چرا که صادرات نفت این کشور به اروپا کاهش خواهد یافت.

رشد چشمگیر صادرات نفت ایران پس از افت ۷درصدی ماه جاری میلادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، یک منبع آگاه درباره برنامه بارگیری تانکرهای حامل نفت ایران اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های موجود به دلیل کاهش ارسال نفت از ایران به سمت کشورهای اروپایی پیش‌بینی می‌شود صادرات نفت این کشور در ماه جولای کاهش 7 درصدی را نسبت به قبل تجربه کند.

    ایران طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده است تا سهم از دست رفته خود در بازار جهانی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی توسط عربستان تصاحب شده بود را بازپس گیرد.

    وزیر نفت ایران اخیرا اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور در ماه جاری روزانه 3.9 میلیون بشکه بوده است که تا ماه مارس سال 2018 به 4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    این منبع آگاه اعلام کرد: بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه آینده میلادی روزانه 1.93 میلیون بشکه خواهد بود که 2 میلیون بشکه از آن در تانکرها ذخیره خواهد شد.

    بر همین اساس ایران در ماه جولای به طور متوسط روزانه 1.86 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کند که 1.28 میلیون بشکه به بازارهای آسیایی و 580 بشکه به بازارهای اروپایی ارسال می‌شود و نسبت به ماه‌های گذشته 7 درصد کاهش خواهد داشت چرا که طی ماه جاری ایران روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه در آسیا و 700 هزار بشکه به اروپا صادرات داشته است. به طور کلی سال گذشته شاهد کاهش صادرات نفت ایران در ماه جولای بوده‌ایم و در ماه آگوست صادرات نفت این کشور افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

    از سوی دیگر هند نیز به عنوان دومین مشتری بزرگ نفتی ایران خرید نفت خود از این کشور خاورمیانه را 15 درصد کاهش داده و به 395 هزار بشکه در روز رسانده است. هند به دلیل عدم واگذاری طرح توسعه میدان فرزاد B به شرکت‌های هندی واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است.

    پیش بینی می‌شود ژاپن با رساندن حجم واردات نفت خود از ایران به 134 هزار بشکه در روز در ماه جولای واردات خود را نسبت به ماه جاری 34 درصد افزایش دهد.

    از سوی دیگر این منبع آگاه پیش بینی کرد صادرات نفت ایران به کره جنوبی طی ماه آینده از 90 هزار بشکه در روز در ماه جاری به 97 هزار بشکه افزایش خواهد داشت که بیشترین میزان طی 4 ماه گذشته محسوب می‌شود.

    ترکیه و ایتالیا نیز به عنوان بزرگترین وارد کنندگان اروپایی نفت ایران به ترتیب طی ماه آینده واردات نفت خود از این کشور را 27 و 33 درصد کاهش داده و به 194 و 100 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد. یونان و اسپانیا نیز هر کدام 65 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد خواهند کرد.

    برچسب ها