عصر خودرو

تولید نفت لیبی در آستانه ثبت یک رکورد جدید

عصر بازار- تولید نفت لیبی به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده است که در شرف رسیدن به بیشترین رقم از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون است.

تولید نفت لیبی در آستانه ثبت یک رکورد جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یک مقام نفتی لیبی گفت: تولید نفت لیبی بین 950 هزار تا یک میلیون بشکه در روز در نوسان است و در اولیل هفته گذشته این رقم 935 هزار بشکه در رزو ثبت شده است.

    این مقام آگاه که خواست نام او فاش نشود، گفت: نوسان در تولید نفت عمدتا به دلیل مشکلات فنی و ژنراتور برق است.

    وی تصریح کرد، تولید نزدیک به یک میلیون بشکه در روز برای لیبی یک موفقیت برای رسیدن به هدف از پیش تعیین شده شرکت ملی نفت این کشور که در ماه گذشته میلادی اعلام شد، محسوب می شود. 

    این مقام آگاه گفت: تولید نفت لیبی باید در سطح بالاتری به زودی ثبات پیدا کند.

    همچنین تولید نفت لیبی از میدان «ال مجید» که به دلیل مشکلات تامین برق به مدت 8 ماه تعطیل بود، از سرگرفته شده است و ظرفیت تولید این میدان نفتی در حدود 5 هزار بشکه در روز است که انتظار می رود تا روز شنبه بطور کامل بازگشایی شود.

    بر پایه این گزارش، لیبی یکی از اعضای اوپک محسوب می شود؛ اما از توافق کاهش تولید معاف است؛ ضمن اینکه تولید نفت این کشور تا قبل از شروع آشوب در لیبی که در سال 2011 میلادی اتفاق افتاد، بیش از 1.6 میلیون بشکه در روز بود و از جولای سال 2013 میلادی، میانگین تولید نفت لیبی متجاوز از یک میلیون بشکه در روز گزارش نشده است.

    برچسب ها