عصر خودرو

معدن محتاج نگاه صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار- رئیس خانه معدن ایران گفت: برای توسعه اقتصاد معدنی باید نگاه صادراتی،جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

معدن محتاج نگاه صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران،در خصوص وضعیت معادن در چند سال اخیر گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور تاثیر منفی برتمام بخش های اقتصادی داشت که حوزه معدن نیز متاثر از رکود بوده و منجر به کاهش استخراج و بالارفتن قیمت فرآورده های معدنی شد.

    وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مصالح ساختمانی از طریق مواد معدنی تامین می شود، رکود در بخش مسکن تاثیر بسزایی بر فعالیت معادن کشور داشته و این رکود در بخش فلزات نیز کاملا نمایان است.

    رئیس خانه معدن ایران داشتن نگاه برنامه ای به بخش معدن را از ضروریات این بخش دانست و تاکید کرد: تدوین برنامه جامع و چشم انداز دراز مدت برای معادن نکته قابل اهمیت است و دولت در راستای همین برنامه باید اقدام به رفع موانع موجود کند.

    به گفته بهرامن نداشتن بازار های هدف خارجی مناسب و کاهش استخراج از معادن از مهمترین دغدغه های فعالان معدنی است و با توجه به تعیین رشد 8 درصدی اقتصاد کشور در سالهای آتی، رفع این مشکلات می تواند نقش موثری در تحقق رشد اقتصادی داشته باشد.

    وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دولت باید در راستای حمایت از فعالان معدنی مدنظر قرار دهد تعامل و همکای با تشکل ها و انجمن های صنفی این بخش است که می تواند در ارائه نظرات کارشناسی بمنظور تدوین برنامه جامع دراین حوزه موثر واقع شود.

    رئیس خانه معدن با اشاره به اینکه داشتن نگاه صادراتی برای معدن باید تقویت شود،اظهار داشت: برای توسعه اقتصاد معدنی باید سرمایه گذاری بیشتری جذب شود.در سالهای گذشته،جذب سرمایه 51 هزار میلیاردی فقط در بخش معدن گام نخست در این خصوص است.

    وی در پایان بیان کرد: تعامل با شرکای خارجی منجر به حضور گسترده در بازارهای مختلف خواهد شد ضمن اینکه دانش تکنولوژی نیز را به کشور خواهند آورد.

    برچسب ها