عصر خودرو

الاکلنگ بازار سرمایه در تعطیلات عید فطر

عصر بازار- معامله گران بازار سرمایه در اولین روز بازار،معاملات ۹۰ میلیارد تومانی را تجربه کردند که این روند امیدوارکننده بود اما در پایان به دلیل عرضه بر تقاضای معامله گران اغلب حقیقی در نماد‌های شاخص ساز با افت مواجه شد.

الاکلنگ بازار سرمایه در تعطیلات عید فطر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در اولین روز کاری هفته ای که گذشت شاخص کل هم وزن با افزایش 50 واحدی به عدد 17 هزار و 14 واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 17 واحدی به عدد 85 هزار و 608 واحد رسید.

    همچنین ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از 11 میلیارد تومان رسید که در بازار نقدی این بازار از 90 میلیارد تومان تنها اندکی بالاتر رفت که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از 428 میلیون و 706 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 907 نوبت داد و ستد شده است.

    بازار سرمایه در حالی زیر سایه سنگین معاملات درون‌گروهی و کد به کد اغلب حقوقی‌ها در روز‌های پرترافیک فصل مجامع آغاز به کار کرد که با وجود ایجاد بارقه‌هایی از امید تازه برای اغلب خریداران سهام، اما در نهایت با فشرده‌تر شدن عرضه‌های سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در گروه‌های شاخص‌ساز همچنان شاهد بازاری کوتاه‌مدت‌نگر و ضعیف بود.


    *** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با  افزایش 64 واحدی به عدد 17 هزار و 78 واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 95 واحدی به عدد 85 هزار و 703 واحد رسیده است.

    ارزش کل معاملات بازار سرمایه، بیش از 195 میلیارد تومان نمایش داده شد که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از 916 میلیون و 798 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و 939 نوبت داد و ستد شده است.

    هم‌زمان با نوسانی شدن بازار‌های جهانی ارز گروه معدنی‌ها شاهد اقبال عمومی خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام شرکت‌ها به‌ویژه در گروه سرب و روی بود که هم‌سو با حمایت حقوقی‌ها گروه فلزات اساسی توانست لیدر بازار سهام باشد.

    بازار سهام، بازاری کم حجم، اما توأم با اقبال عمومی حقوقی‌ها در گروه‌های پیشرو به‌ویژه فلزات اساسی، معدنی‌ها و البته پالایشی‌ها بود که توانست بازار سهام را با نماگر‌هایی سبزپوش به تعطیلات تقویمی هفته جاری بفرستد.


    *** در آخرین روزکاری بازار سرمایه، شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد 39.2 واحدی به عدد 78 هزار و 704 واحد رسیده است، این درحالی است که ارزش کل معاملات بورس تهران از 849 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 330 میلیون سهم طی 32 هزار نوبت معاملاتی است.

    نماد‌های پر بیننده نماد فولاد، فاسمین، با روند صعودی و نماد فخاس، اخابر، پارسان، آپ با روند نزولی بوده است.

    شاخص کل فرابورس در آخرین روز کاری بازار، با 10.30 واحد رشد به پله 9، 1، 0 هزار و 3، 0واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات 607 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 175 میلیون سهم طی 26 هزار نوبت معاملاتی است.

    برچسب ها