عصر خودرو

رشد ۸ درصدی تولید ایران خودرو در بهار امسال

عصر بازار- شرکت ایران خودرو در سه ماهه اول امسال ۱۴۴ هزار و ۶۶۷ دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۸ درصدی تولید ایران خودرو در بهار امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،این شرکت در بهار امسال موفق شد رشد تولید و فروش، پاسخگویی به نیاز مشتریان و کسب سهم مناسب از بازارخودروی کشور را برای خود ثبت کند.
    بر اساس آمار، این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار و 761 دستگاه خودرو بیشتر تولید کرد زیرا تولید ایران خودرو در سه ماهه نخست سال 95 برابر 133هزار و 906 دستگاه بود.
    فروش ایران خودرو در سه ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8.5 درصدی را تجربه کرده است؛ این شرکت در سه ماهه اول سال جاری تعداد 125 هزار و 787 دستگاه انواع خودروی سواری روانه بازار کرد.
    این خودروساز در سه ماهه اول سال گذشته 115 هزار و 896 دستگاه خودرو به بازار عرضه کرده بود.
    این رشد تولید به همت و تلاش جهادگران عرصه تولید در حالی بدست آمد که با توجه به حادثه آتش سوزی در یکی از شرکت های تامین کننده قطعات در اواخر اردیبهشت ماه نه تنها خللی در روند تولید ایران خودرو رخ نداد بلکه شتاب هم گرفت و این روند ادامه دارد.
    براساس این گزارش در آمار سه ماهه تولید و فروش ایران خودرو، فروش خودروی پژو 2008 و هایما لحاظ نشده است.
    به گزارش ایرنا و بر اساس آمارهای بانک مرکزی،ارزش افزوده بخش صنعت در سال 1395 (به قیمت های ثابت سال 1390) با 6.9 درصد رشد به رقم 781 هزار میلیارد ریال رسید در حالی که این رشد در سال 1394 معادل منفی 4.6 درصد بود.
    بیشترین سهم ایجاد شده در رشد 7.9 درصدی شاخص تولیدکارگاه های بزرگ صنعتی (در سال 1395) به ترتیب مربوط به فعالیت‌های صنایع تولید «وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر»، «مواد و محصولات شیمیائی» و «مواد غذایی» است که سهم بالای خودروسازان در تحقق رشد اقتصادی بدون نفت را نشان می دهد.

    برچسب ها