عصر خودرو

بهره برداری نیجریه از ذخایر گاز در دوران پسانفت

عصر بازار- ذخایر نفت نیجریه ظرف ۲۵ تا ۳۰ سال آینده به پایان می‌رسد که به معنای ضرورت تغییر توجه این کشور به تولید گاز طبیعی است.

بهره برداری نیجریه از ذخایر گاز در دوران پسانفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ذخایر گاز طبیعی، درآمدهای سوخت فسیلی ابوجا را برای 60 سال دیگر تضمین می‌کند. برای این منظور سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی برای حرکت به سوی گاز طبیعی نیاز است.

    توجه نیجریه در هفته‌های اخیر به تعمیر و ساخت پالایشگاه‌های جدید بوده است تا ابوجا برای واردات فرآورده‌های نفت پالایش شده دیگر از ذخایر ارزی خارجی استفاده نکند.

    طبق آمار جدیدی که از سوی رویترز گردآوری شده است، صادرات نفت خام نیجریه در اوت به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در 17 ماه گذشته بود.

    حملات گروه‌های شبه نظامی در منطقه دلتای نیجر، تولید نفت نیجریه در سال 2016 را فلج کرد اما تولید این کشور آفریقایی در سال 2017 رو به افزایش بوده است. کاهش تولید نیجریه در سال گذشته به اندازه‌ای چشمگیر بود که از مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک معاف شد.

    اما گروه جدیدی از شبه نظامیان با این ادعا که دولت نیجریه برای رفاه حال مردم منطقه و برخورداری آنها از درآمدهای نفتی تلاش کافی انجام نداده است، از سایر گروه‌های مسلح درخواست کرده است که حملات به خطوط لوله نفت را ازسربگیرند.

    برچسب ها