عصر خودرو

سرمایه‌گذاری میلیاردی کره‌ای‌ها در گاز شیل آمریکا

عصر بازار- غول انرژی کره جنوبی SK Group با هدف گسترش حضور در صنعت گاز شیل آمریکا، یک تفاهم‌نامه با جنرال الکتریک برای توسعه مشترک میدان‌های گاز شیل آمریکا امضا کرد.

سرمایه‌گذاری میلیاردی کره‌ای‌ها در گاز شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شراکت با جنرال الکتریک به SK Group کمک خواهد کرد گاز طبیعی مایع آمریکا (LNG) را به کره جنوبی آورده و همچنین در بحبوحه صادرات رو به رشد LNG آمریکا، آن را به سایر کشورها بفروشد.

    کره جنوبی که دومین واردکننده بزرگ LNG در جهان است، شرکت‌های گاز داخلی را در بحبوحه انتظارات نسبت به وجود فرصت‌های بیشتر در دوران دولت دونالد ترامپ، به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گاز آمریکا تشویق کرده است.

    شرکت  SK Group در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد 1.8 تریلیون وون (1.6 میلیارد دلار) در آمریکا ظرف پنج سال آینده سرمایه‌گذاری کند و به دنبال حداکثر پنج تریلیون ون فرصت‌های سرمایه‌گذاری احتمالی است.

    طبق اعلام این شرکت، سرمایه‌گذاری‌های مذکور به آمریکا کمک خواهد کرد به ارزش حدود دو تریلیون ون LNG در سال صادر کرده و شکاف تجاری میان دو کشور کاهش پیدا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت گاز کره که دومین خریدار بزرگ LNG در جهان است، اعلام کرده است یادداشت تفاهمی با شرکت‌های آمریکایی از جمله اکسون موبیل و انرژی ترانسفر برای همکاری در پروژه‌های LNG آمریکا امضا کرده است.

    این شرکت تحت یک قرارداد 20 ساله با شرکت Cheniere Energy آمریکا قرار است نخستین محموله LNG خود را اوایل ژوئیه دریافت کند.

    برچسب ها