عصر خودرو

رئیس بانک فدرال مینیاپولیس :

چرا برای افزایش نرخ بهره عجله داریم؟

عصر بازار- رئیس بانک فدرال مینیاپولیس گفت: با پایین بودن تورم و این‌که کمترین نشانه‌ای از افزایش دستمزد دیده نمی‌شود، بانک مرکزی ایالات متحده نباید نرخ بهره را افزایش دهد.

چرا برای افزایش نرخ بهره عجله داریم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، نیل کاشکری در یک رویداد در دانشگاه تکنولوژی میشیگان در هاوتون، پرسید: عجله برای چیست؟ افزون بر این که نه دستمزد و نه داده‌های تورم هیچ علامتی از این را نشان نمی‌دهد که اقتصاد در حال برانگیخته شدن (رشد تورم) باشد و در واقع ممکن است داده‌ها نشان دهد که هنوز در بازار کار کسادی وجود دارد.

    فدرال رزرو نرخ بهره را امسال دو بار افزایش داده است، از جمله در اوایل ماه جاری، و کاشکاری هر دو بار با این کار مخالفت کرده است.

    جانت یلن، رئیس بانک مرکزی، مخالف اوست، او نرخ بیکاری را کمترین میزان 16 سال اخیر آن می‌بیند و طرح می‌دهد که تورم باید به سمت هدف 2 درصدی فدرال رزرو حرکت کند. یلن می‌گوید فدرال رزرو باید نرخ بهره را افزایش دهد تا مانع از افزایش تورم بیش از حد هدف شود.

    اگرچه کاشکاری در ماه جون نتوانست همکارانش را متقاعد کند که آنها باید نرخ بهره را به حال خود بگذارند، اما او همچنان به تلاش خود برای این کار ادامه می‌دهد. وی نظر خود را تکرار کرد که با کاهش تورم در ماه‌های اخیر ، «من متوجه نمی‌شوم ما نگران چه چیزی هستیم.»

    او گفت: زمانی که هنوز در بازار کار، کسادی وجود دارد و در مورد تورم هم  هنوز فاصله زیادی با حد هدف وجود دارد چرا تلاش می کنیم تا اقتصاد را آرام کنیم؟ ما سریع صعود دستمزدها را نمی‌بینیم و ما تورم نادیده می‌گیریم. این به من می‌گوید که هنوز اقتصاد در آستانه برانگیخته شدن نیست.

    برچسب ها