عصر خودرو

روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی توسعه می یابد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گسترش تبادل دانش در حوزه های بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و ایجاد اشتغال های کوچک و متوسط بین ایران و کرواسی خبر داد و گفت: مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی و جذب سرمایه در ایران سامان می یابد.

روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی توسعه می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علی ربیعی در تشریح سفر اخیر خود به کرواسی افزود: در سفر به کرواسی، جلسه بسیار مهمی با حضور از بازرگانان، نمایندگان شرکت های خصوصی و بخش دولتی کراوسی همراه با معاونان وزارت کار و سه مدیر ارشد از وزارتخانه های جهاد و کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی و هلدینگ های بزرگی که در ایران هستند تشکیل شد و در مجموع امور مربوط به صندوق های بازنشستگی و بخش خصوصی در این دیدارها سامان یافت.
    وی تصریح کرد: بیشترین مذاکرات ما درمورد نیازهای کرواسی به واردات محصولات پتروشیمی و محصولات پایین دستی پتروشیمی و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران بود که امیدواریم در این زمینه موافقت های اولیه تا پایان سفر به وجود آید.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در حوزه انرژی و مباحث مرتبط با وزارت نیرو، صحبت هایی شد و مسئولان مربوطه مذاکراتی انجام دادند و درباره نیازهای کرواسی به خشکبار و زعفران نیز مذاکراتی صورت گرفت.
    وی ادامه داد: بخش‌هایی از مذاکرات طرفین هم مستقیم به وزارت کار برمی گشت که در سه حوزه مربی فنی و حرفه ای، تبادل دانش در امور بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و همچنین در زمینه ایجاد اشتغال های کوچک، متوسط و خرد انجام گرفت.
    ربیعی سامان دادن به برخی مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی در ایران و جذب سرمایه در ایران را از مهم ترین اهداف سفر خود به کرواسی عنوان کرد.
    وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم و مورد تاکید وزیر اقتصاد کرواسی، مبادلات بانکی بین کرواسی و ایران بود که مذاکرات آن نهایی شده و نامه ها و موافقت های نهایی بانک مرکزی کرواسی صادر شده است و امیدواریم مبادلات پولی و مالی میان دو کشور و تفاهم های انجام شده، به زودی اجرایی شود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مبادلات بانکی با اروپا از جمله برنامه های ما به شمار می رود که با توجه به عضویت کرواسی در اتحادیه اروپا این مبادلات به عنوان آغاز مبادلات بانکی ایران و این اتحادیه بود که وضعیت آن تقریبا به نتایج مطلوبی رسید.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه هفته جاری در راس هیاتی اقتصادی به کشور کرواسی سفر کرده و دیدارهایی با وزیران و مسئولان اقتصادی آن کشور داشت.

    برچسب ها