عصر خودرو

رئیس شرکت نفتی روسیه با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد

عصر بازار- «واگت الکپراف» رئیس شرکت نفت و گاز «لوک‌اویل» روسیه با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و بر گسترش همکاریهای دوجانبه تأکید کرد.

رئیس شرکت نفتی روسیه با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «واگت الکپراف» رئیس شرکت «لوک‌اویل» روسیه با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد.

    رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاری‌ها با شرکت روسیه در زمینه نفت و گاز تأکید کرد.

    میرضیایف در این دیدار گفت: شرکت لوک‌اویل که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز در جهان می‌باشد، برخی طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری‌ در ازبکستان از جمله اکتشاف میادین جدید نفت، تبدیل مواد هیدروکربور و فروش تولیدات در بازار داخلی و خارجی را اجرا می‌کند.

    وی افزود: در حال حاضر به طور مشترک مطالعات زمین‌شناسی بلوک «اوست‌یورت» و اکتشافات معادن کندنسات‌های نفت و گاز جنوب غرب ازبکستان در حال انجام می‌باشد.

    رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: علاوه بر این در معادن «حوزک» و «شادی» استخراج و در منطقه «کونغراد» اکتشافات زمین‌شناسی توسط این شرکت در حال بررسی است.

    الکپراف نیز ضمن قدردانی از میرضیایف برای پذیرایی صمیمی و حمایت از طرح‌های لوک‌اویل در ازبکستان، آمادگی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در زمینه نفت و گاز اعلام کرد. 

    در این دیدار همچنین مسائل اجرایی طرح‌های جاری و تمهیدات طرح‌های خوش آتیه درازمدت بررسی شد.

    2 طرف برای طرح‌های جدید جهت استخراج گاز طبیعی و همکاری‌های متقابل در زمینه آموزش نیروی انسانی متخصص برای این بخش توجه خاص مبذول داشتند.  

    ازبکستان از لحاظ استخراج گاز طبیعی مقام دوم‌ را در بین کشورهای مشترک‌المنافع دارد و یکی از 10 کشور استخراج کننده گاز طبیعی در جهان می‌باشد.

    این جمهوری آسیای مرکزی سالانه نزدیک به 60 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید و بخشی از آن‌ را به چین و روسیه صادر می‌کند.

    برچسب ها