عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی:

بی نیازی ایران از خرید گاز دستاورد برجام بود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی: (شستا) گفت: یکی از دستاوردهای مهم برجام، بی نیاز شدن ایران از خرید گاز طبیعی از کشور ترکمنستان است.

بی نیازی ایران از خرید گاز دستاورد برجام بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سیدرضا نوروز زاده با تاکید بر تاثیر برجام در توسعه استان اظهار کرد: ایران در دولت نهم و دهم به محض اینکه ترکمنستان گاز را قطع کرد مجبور شد گاز را با قمیت بالا از ترکمستان بخرد اما اکنون از خرید گاز طبیعی بی نیاز هستیم.
    وی تصریح کرد: از سایه برجام و با راه افتادن پروژه پارس جنوبی امسال که ترکمنستان گاز را قطع کرد ایران اعلام کرد که گاز را از ترکمنستان نمی خرد.
    نوروز زاده بیان کرد: ایران نه تنها گاز را گران نخرید بلکه اکنون ترکمنستان درخواست دارد که ایران گاز را بخرد و یا گاز آن کشور از ایران ترانزیت شود.
    وی تاکید کرد: این نقش برجام است که در زمستان گاز مورد نیاز تامین شد.

    * طرح توسعه پتروشیمی به قطع اجرایی می شود
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بخش دیگر سخنان خود گفت: با اینکه 20 سال از عمر پتروشیمی خراسان گذشته، این واحد خوب نگاه داشته شده است و این نشان از همت بالای کارگران است که واحد را صیانت کرده اند.
    وی افزود: در دولت، پروژه های دیگر مطرح بود اما مسیر درستی در جهت اجرایی کردن پروژه های مورد انتظار مردم طی نشد.
    نوروز زاده تصریح کرد: هر شرکتی بخواهد توسعه ای در مجموعه خود ایجاد کند در گام نخست باید موافقت سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه را جلب کند و ما توانستیم نظر سرمایه گذارن که مخالف سرمایه گذاری جدید در پتروشیمی بودند را جلب کنیم.

    **راه اندازی کارخانه پتروشیمی اوره 2 خراسان شمالی اجرایی می شود
    وی با اشاره به اینکه اکنون موافقت برای اجرای طرح توسعه ای و سرمایه گذاری جدید در پتروشیمی جلب شده است گفت: دستور لازم برای اینکه فاز دوم اجرا شود داده شده و کار تسطیح در حال انجام است و اطمینان می دهیم فاز توسعه ای اجرایی می شود.
    وی خاطرنشان کرد: امید می رود با مطالعه در سایر زمینه ها و با اطلاعات کافی و با فضای مناسب کسب و کار که در این دولت مهیا شده، بتوانیم سرمایه گذارن خارجی را جلب و شاهد پروژه های بیشتری در استان باشیم.
    به گزارش ایرنا پتروشیمی خراسان هم اکنون روزانه یکهزار و 500 تن اوره، هزار تن آمونیاک و نیز سالانه 20 هزار تن کریستال ملامین تولید می کند که بزرگترین سهامدار آن شرکت شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی است.
    در نخستین سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی طرح اجرایی GTTP در حوزه پتروشیمی به عنوان یک طرح پیشنهادی استان کلنگ زنی شد که با مخالفت برخی از سهام داران اجرای ان تاکنون عملی نشده است که به جای ان پیشنهاد شده است که طرح اوره 2 با توجه به گذشت دو دهه از عمر پتروشیمی خراسان اجرایی شود.

    برچسب ها