عصر خودرو

اعلام آمادگی آلمان برای گسترش همکاری بانکی با ایران

عصر بازار- ولفگانگ شوبله، وزیر دارایی آلمان در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت، آلمان آمادگی خود را برای همکاری های بانکی با ایران و تامین منابع مالی برای پروژه های اقتصادی این کشور اعلام می کند.

اعلام آمادگی آلمان برای گسترش همکاری بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پرس تی وی، شوبله افزود، برلین متعهد به اجرای توافق هسته ای با ایران است. وی همچنین به ظریف گفت، بانک های آلمانی تلاش کرده اند تا راه هایی برای همکاری های نزدیک تر با همتایان ایرانی شان بیابند.

    آمارهای رسمی منتشر شده در سال گذشته نشان داد که ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور حدود 3 میلیارد یورو بوده، اما مقامات دو کشور ابراز امیدواری کرده اند که این رقم در آینده نزدیک افزایش یابد.

    توافق هسته ای که ایران با آلمان و 5 عضو دائم شورای امنیت به امضا رسانده، موجب لغو برخی تحریم های اقتصادی علیه ایران شده است. اما شرکت های خارجی می گویند، مشکلات بانکی به دلیل پابرجا ماندن تحریم های دولت آمریکا همچنان مانع از گسترش تجارت با ایران می شود.

    در اکتبر گذشته، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که کشورش به دنبال امکان استفاده از تسهیلات موسسات مالی آلمانی برای پیشبرد معاملات خرید هواپیما از شرکت هایی نظیر بوئینگ و ایرباس است.

    ایران بعدا موافقتنامه هایی را با بوئینگ و ایرباس برای خرید ده ها فرونده هواپیما نهایی کرد. اینکه آیا بانک های آلمانی این خریدها را تسهیل کرده اند یا نه هنوز مورد تایید قرار نگرفته اما با توجه به سخنان آخوندی این احتمال بالاست که بانک های آلمانی در این زمینه با ایران همکاری کرده باشند.

    برچسب ها