عصر خودرو

مزیت های تامین مالی صنعت خودرو از بازار سرمایه

عصر بازار- حمیدرضا صفری، کارشناس کارگزاری آگاه در خصوص تامین مالی صنعت خودرو در بستر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بازار که به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد ،جذابیت سهام کاهش پیدا کرده است ، انتشار انواع اوراق مالی با درآمد ثابت مورد استقبال سرمایه گذاران قرار میگیرد.

مزیت های تامین مالی صنعت خودرو از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، صفری درباره مزیت های تامین مالی صنعت خودرو از بازار سهام اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروساز ها در سال های اخیر تسهیلات زیادی را از بانک ها دریافت کردند و در شرایط فعلی با بالا بودن نرخ بهره، تامین مالی از محل بازار سرمایه برای صنعت خودرو ارزانتر از بازار پول است.

    صفری با اشاره به اینکه تامین مالی از بستر بازار سرمایه باعث کاهش هزینه های مالی صنعت خودرو می شود،گفت: کاهش هزینه های مالی در این صنعت اتفاق مهمی است که می تواند در طی زمان به افزایش حاشیه سود در صنعت منجر شود.

    وی در ادامه یکی از نقاط ضعف انتشار اوراق با درآمد ثابت را تعهد چند ساله ناشر برای پرداخت سود دانست و گفت: با توجه به برنامه دولت برای کاهش نرخ سود بانکی ، ممکن است این شرکت ها با مشکلاتی مواجه شوند.

    کارشناس کارگزاری آگاه در خصوص بازارگردانی این اوراق گفت: بازارگردانی در انتشار اوراق مالی یک الزام است اما این الزام برای سرمایه گذاران این اوراق یک مزیت مهم نیز به حساب می آید.

    به گفته صفری با حضور بازارگردان، سرمایه گذار برای خرید اوراق این اطمینان را دارد که هر زمان که اراده کند می تواند اوراق را بدون ضرر و با قیمت خرید نقد کند.

    بر اساس این گزارش، شنبه هفته آینده 10 تیر ماه، پذیره نویسی اوراق صکوک اجاره شرکت بازرگانی سایپا یدک در بازار بدهی بورس تهران با سود 18 درصدی، به مدت 3 روز کاری آغاز می شود.

    در پی درج نماد اوراق صکوک اجاره شرکت بازرگانی سایپا یدک (سهامی خاص) در بازار بدهی بورس تهران، پذیره نویسی این اوراق از شنبه اینده 10 تیر به مدت 3 روز کاری آغاز می شود.

    این اوراق 85 میلیارد تومانی با نماد "صیدک1404" و با نام و قابل معامله، به قیمت 100 هزار تومانی هر ورقه و بدون محدودیت ، پذیره نویسی می شود تا صرف تأمین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز زیر مجموعه سایپا شود.

    نرخ سود سالانه این اوراق هم 18 درصد با پرداخت در دوره سه ماهه بوده و تامین سرمایه آرمان متعهدپذیره نویس و بازارگردان و بانک تجارت هم ضامن این اوراق هستند که توسط کارگزاری شهر عرضه خواهد شد.

    برچسب ها