عصر خودرو

رنگ سبز شاخص با طعم فلز

عصر بازار- امروز چهارشنبه ۷ تیرماه، با اتمام ساعات معاملات شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۳۹ واحد افزایش به رقم ۷۸ هزار و ۷۶۰ واحد رسید.

رنگ سبز شاخص با طعم فلز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس با رشد 39 واحدی به کار خود پایان داد، عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد بودیم، بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 11 واحد کاهش عدد 156 هزار و 556  واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نیز در روز جاری با  13واحد افزایش به رقم 26 هزار و 531  واحد رسید.

    در معاملات روز جاری بازار سرمایه صنایع فلزی توانستند با جلب توجه نظر فعالان بازار سرمایه روز  نسبتا سبز و همراه با تقاضای خریدی را به خود اختصاص دهند.

    در همین راستا درگروه فلزات اساسی سهام شرکت مس شهید باهنر توانست با صف خرید بیش از 6 میلیون سهمی بالاترین میزان درخواست خرید را به خود اختصاص دهد، کالسیمین نماد دیگری بود که از تقاضای خرید و حجم معاملات قابل توجه برخوردار شد، این نماد به تنهایی 7.6 واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس گذاشت.

    نماد "فولاد" نیز 61 واحد تاثیر مثبت برجایی گذاشت، اما تاثیر فخاس به گونه دیگری بود، این نماد تاثیر منفی 24 واحدی داشت و در آستانه صف فروش شدن بود.

    علاوه بر آن، نماد اخابر تاثیر منفی حدود 15 واحدی  و سه نماد خودرو، پارسان و آپ  هرکدام نزدیک 8 واحد تاثیر منفی روی شاخص کل داشتند.

    در داد و ستدهای  امروز تقریبا 331 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش حدود 850 میلیارد ریال در 32 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

    گفتنی است در این روز نمادهای ثاژن، وبیمه،کاما و کماسه صدرنشین ارزش معاملات و ثاژن، شپلی،فولاد و وبیمه صدر نشین در حجم معاملات بازار بورس بودند.

    برچسب ها