عصر خودرو

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

عصر بازار- هر فردی که به تازگی قصد ورود به بورس و سرمایه گذاری در آن را داشته باشد به احتمال زیاد با این سوال مواجه می شود که سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟ اگر شما هم سوالاتی اینچنینی در ذهنتان دارید با مطالعه این مطلب پاسخ این پرسش ها را خواهید یافت.

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یکی از مهم ترین مسائلی که باید قبل از ورود به بازار سرمایه بدانید این است که در بورس سود قطعی و از قبل تعیین شده ای وجود ندارد. هیچ گاه قطعی نمی توان گفت که مثلا شما در صورتی که سهم شرکت" الف" را بخرید تا هفته آینده 5 درصد سود خواهید کرد. مکانیزم سود کردن در بورس ناشی از تغییرات قیمت سهام شرکت ها است. این تغییرات قیمت سهام خود تابعی از عرضه و تقاضای فعالین بورس است. در نتیجه شما نمی توانید به طور قطع درباره رفتار یک فرد دیگر و اینکه در روزهای آینده حتما تصمیم به خرید یا فروش سهام داشته باشد، صحبت کنید. پیش بینی سود در بورس وابسته به رفتار سایر سرمایه گذاران است.

    میزان سود در بورس چقدر است؟

    بر اساس قوانین فعلی بورس، سرمایه شما در بورس با داد و ستد می تواند روزانه تا 5 درصد نسبت به سرمایه روز گذشته شما نوسان داشته باشد. یعنی سرمایه شما در بورس هر روز می تواند بدون احتساب کارمزد خرید و فروش سهام حداکثر 5 درصد افزایش و یا 5 درصد کاهش داشته باشد. مثلا اگر شما یک میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کنید در یک روز ممکن است 50 هزار تومان سود یا ضرر کنید.

    میزان سود بورس نسبت به میزان زیان بیشتر است

    فرض کنید که شما دبروز سهام شرکتی را خریداری کرده اید و قیمت این سهم در حال رشد کردن است. اگر امروز سهم شما 5درصد رشد کند شما 500هزار تومان سود می کنید و این پول به 10میلیون اولیه شما اضافه می شود، حالا در صورتی که فردا هم یک رشد 5 درصدی داشته باشد آن 5درصد به 10 میلیون و 500هزار تومان شما اضافه می شود و برابر با 525هزار تومان خواهد بود، یعنی بیش از 5درصد روز نخست و هرچه این روند ادامه پیدا کند این عدد بیشتر خواهد شد. در حالت منفی نیز اگر شما روز اول 500هزار تومان(5درصد) ضرر کنید و روز دوم هم این 5درصد منفی ادامه داشته باشد این 5درصد در روز دوم نسبت به 9میلیون و 500هزار تومان شما محاسبه می شود و برابر با 475هزار تومان خواهد بود و هرجه ادامه پیدا کند این عدد کمتر خواهد شد. پس به صورت کلی اگر مثلا شما 10 روز هر روز 5درصد سود کنید سود واقعی شما بیشتر از 50درصد و اگر 10روز هر روز 5درصد ضرر کنید، ضرر واقعی شما کمتر از 50درصد خواهد شد.

    میانگین درآمد بورس چقدر است ؟

    درآمد ماهیانه از بورس به تخصص، میزان سرمایه و وضعیت بازار بستگی دارد. در یک ماه خوب بازار ممکن است 20درصد و حتی بیشتر هم سود کنید و در ماهی سود کمتری داشته باشید. اما اگر به بورس نگاه بلند مدت داشته باشیم و سود را به طور میانگین در نظر بگیریم یک فرد حرفه ای در بورس می تواند در یک بازه 5 ساله به طور متوسط ماهانه 5 تا 10 درصد سود کند.

    میزان سود بورس چند درصد است؟

    رقم شاخص کل بورس عامل اصلی تعیین میزان سود است. تغییرات شاخص به این معنی است که اگر شما سرمایه خود را در تمام شرکت های بورسی پخش کنید، درصد سود یا زیان شما به طور متوسط به اندازه درصد تغییرات شاخص کل بورس خواهد بود. شاخص کل بورس کشور از ابتدای سال 1390 تا ابتدای سال 1395 بیش از 300درصدرشد داشته است. یعنی سرمایه شما رشدی بیش از 300درصد را تجربه می کند.

    میزان سود در بازار سرمایه به عوامل زیادی شامل میزان مهارت، تجربه و سرمایه شما بستگی دارد. اطمینان داشته باشید که اگر سرمایه گذاری را از ابتدا و به صورت اصولی فرا بگیرید، هیچ بازاری را سودآورتر از بورس پیدا نخواهید کرد.

    برچسب ها