عصر خودرو

برای دومین بار طی مهر ماه؛

ثبت رکورد جدید در ارزش روزانه معاملات بازار برق بورس انرژی ایران

عصر بازار: در جریان معاملات روز شنبه ۵۲ مهر ۹۴، بازار برق پررونق‎ترین روز خود از آغاز رسمی معاملات در بورس انرژی ایران تا به حال را پشت سر گذاشت و برای مرتبه دوم در ماه جاری، رکورد ارزش معاملات روزانه خود را جابجا کرد.

ثبت رکورد جدید در ارزش روزانه معاملات بازار برق بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه، 14,561 قرارداد در قالب 381 معامله و معادل با 349 هزار و 144 مگاوات ساعت به ارزش 127 میلیارد و 440  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت، که این میزان نسبت به حد نصاب پیشین ارزش روزانه معاملات بازار برق در بورس انرژی، 1.3 درصد رشد را نشان می‎دهد. حد نصاب قبلی بازار برق (125 میلیارد و 771 میلیون ریال) مربوط به معاملات پنجم مهر ماه بود.

    در جلسه معاملاتی این روز، در سمت خرید تعداد 22 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش 11 نیروگاه عرضه‎کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

    در این روز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال 402 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 1,178 تن به ارزش 26 میلیارد و 441 میلیون ریال بوده است.

    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلو سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، نمادهای سمانک 951، 952، 953 و 954 جمعاً به میزان 36 قرارداد به ارزش 428 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.

    در مجموع ارزش کل معاملات دیروز بورس انرژی ایران به 154 میلیارد ریال بالغ شد.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی امروز بورس انرژی ایران، علاوه بر معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی کالاهای حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز و میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ بین الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها